Moulai Amine # # # #

تابعنا على :

f tw +G yt vk

Moulai Amine




موجة
My E-mail : 3rb20.com@gmail.com
My Phone No. : +201000198312
My Website : https://www.orex.club
يتم الان تصفح قسم (رواية مطلوب مساعد قاتل)
رواية مطلوب مساعد قاتل الجزء الرابع (الأخير)  للكاتبة/حنان حسن  بعد ما اشرف المتخلف ما عرفني علي سمر .. وقالي ان هي دي القاتل الماجو...

Mohamed Sadek

  • رواية مطلوب مساعد قاتل الجزء الرابع (الأخير) 

    للكاتبة/حنان حسن 


    بعد ما اشرف المتخلف ما عرفني علي سمر ..

    وقالي ان هي دي القاتل الماجور الي هتساعديني علي اني اقتل زوجتي المجنونة...

    للكاتبة حنان حسن

    اتفقت مع سمر علي كيفية تنفيذ عملية القتل

     وهي اشترطت  انها هتقوم هي لوحدها بعملية القتل 

    وانا هاكون مع اصحابي عشان ابقي بعيد عن الموضوع اثناء تنفيذ المهمة 

    ولما سالت سمر عن الثمن والمقابل الي هي عايزاة للقتل ؟ 

    قالت سمر انها لاتريد اي مال او نقود واشترطت عليا شرط غريب..

    وهو اننا نتزوج انا وهي لمدة شهر واحد 
    نعيش فيه معا في بيت زوجتي بعد ما تتم عملية القتل

    للكاتبة..حنان حسن

    وطبعا اجابتي علي شرطها كانت بالموافقة....

    وبالفعل يوم تنفيذ العملية ..ذهبت مع بعض الاصدقاء في رحلة صيد سمك وتركت سمر لتقوم بمهمتها وتقتل زوجتي

     وفضلت منتظر مكالمة سمر علي نار

     عشان تقولي تعالي خلاص المهمة تمت وتفرح قلبي برسالة زي بتوع كروت الشحن وتقولي لقد تمت عملية  القتل بنجاح

    للكاتبة..حنان حسن

      لكن ..لقيت سمر بتتصل بيا وبتقولي تعالي حالا يا عاطف في مصيبة

    قلت..مصيبة اية؟
    واجيلك فين؟

    قالت..المصيبة في بيتك طبعا امال يعني هتكون فين؟

    قلت في نفسي ..اه صحيح مفروض افهم من نفسي ان طالما في مصيبة هتبقي عندي يعني هتكون فين؟
    ايه السؤال الغبي ده؟

    للكاتبة..حنان حسن

    المهم ..ذهبت سريعا علي البيت..

    وفتحت بالمفتاح واول ما الباب اتفتح..

    لقيت سمر قاعدة في الصالة وماسكة سكينة 
    مليانة دم وفي جثة ادامها
     ملفوفة في اكتر من عشرين ملاية سرير 

    والارض طبعا والحيطان غرقانين دم


    لطمت علي وجهي وانا اسال بنت الموكوسة

    قلت..ايه الي عملتية ده يا حزينة؟

    انتي مش قولتي انك هتخضيها وهتموت لوحدها زي ما قال الكتاب الصيني؟

    قالت..اعمل ايه؟

    منا دخلت عشان اخضها لقيتها شافتني ومسكت فيا وفضلت تصرخ كتير
     فا لقيت نفسي بمسك السكينه وقتلتها

    ولما لقيتها ماتت قمت لفاها في الملايات الكتير دول زي منتا شايف كده

    للكاتبة..حنان حسن

    جلست علي الارض وانا انظر للجثة 
    وهي ملفوفة بملائة سرير ملطخة بالدماء.. 
    ونظرت لسمر وسالتها؟؟

    قلت..طيب وهنعمل ايه دلوقتي؟

    قالت..هنعمل ايه في ايه؟؟؟

    قلت..لا مش طالبة استعباط دلوقتي خالص

    قالت..استعباط ايه مالك؟

    قلت..هندفن الجثة فين ؟؟وازاي؟؟
    قالت..هو احنا لازم ندفن الجثة؟؟؟

    قلت ..اه والله انا اسمع ان الجثث بتدفن عشان متعفنش  الا لو انتي كنتي ناوية تخليليها؟ ده موضوع تاني

    للكاتبة..حنان حسن

    ردت سمر وهي ترفع اصبعها محذرة

    قالت..لا بقولك ايه انا بحذرك تسخر مني او تتريق عليا..

    قلت ..اخلصي يا بت وقولي هنتصرف ازاي في المصيبة دي ؟

    وشوفي هنخلص من الجثة
    الي انتي حطيتها في الصالة دي بانهي طريقة

    ثم خطر في باللي سؤال

    قلت انتي مش بتقولي قراءتي كتاب صيني عن الجريمة الكاملة؟
    شوفي بقي يا حلوه اي باب في الكتاب يكون بيشرح طريقة التخلص من الجثث

    للكاتبة..حنان حسن

    ردت سمر بعصبية 
    قالت اعملك ايه اذا كان الكاتب ..
    مذكرش موضوع التخلص من الجثة ده؟
    .
    قلت ..لا والله؟ يعني الكاتب عرفك ازاي تجيبيلي  المصيبة السودة دي ؟
    ومعرفكيش تخلصيني منها؟


    قالت..دي غلطة المؤلف بقي اعملك ايه؟

    قلت يعني ايه؟

    للكاتبة..حنان حسن

    قالت..يعني لازم انا وانت كده نقعد بهدوء ونفكر هنتصرف ازاي في الجثة دي؟

    وفعلا قعدنا انا وسمر عشان  نفكر ونشوف هنعمل ايه؟ ..
    وفي اللحظة دي

    قلت ..ايه رايك لو اجيب عربية وناخدها ونرميها في النيل؟

    ردت سمر مستنكرة الفكره
    قالت..لا طبعا مش هينفع نخرج بالجثة من البيت اصلا

    قلت..ليه؟

    قالت..عشان وانا بقتلها المرحومة فضلت تصوت والجيران طلعوا وفضلوا يخبطوا ع الباب وانا مففتحتش طبعا

     لكن زمانهم دلوقتي شاكين في الامر
     وعنيهم ع الشقة

    قلت..طيب والحل؟

    للكاتبة..حنان حسن

    قالت..انا قرات مره في كتاب اسمة (فن القتل البسيط في علم التحنيط ) والكتاب بيقول ان افضل طريقة لدفن الجثة انك تصنع لها مقبرة  بايدك 

    نظرت لسمر وسالتها بغيظ
    قلت..الكتاب ده صيني بردوا ؟
    قالت لا.. افغاني

    للكاتبة حنان حسن

    قلت المهم اخلصي ازاي نعمل المقبرة المصنعة دي؟

    قالت..هنبني هنا في الصالة مثلا حاجة كده زي البانيو ويكون بحجم القتيلة..

    وبعد كده نعمل للبانيوا غطاء مسلح
     ونغطي بيه البانيو ده 
    طبعا بعد ما نضع القتيلة بداخل البانيو ونقفل عليها 

    وساعتها هنبقي ريحنا الجثة واستريحنا منها
     ولا من شاف ولا 
    من دري..

    للكاتبة..حنان حسن

    اخذت افكر ..وسالتها؟

    قلت..ايوه بس هنجيب ادوات البنا امتي وازاي؟

    ومين الي هيساعدني في عمل صبة الخرسانة والبانيوا؟

    قالت معلش بقي يا بطل  لازم تيجي علي نفسك وتقوم انت بالمهمة دي

    وفعلا ..خرجت واتصرفت..

    وجيبت ناس 
    طلعولولي  الرمل.. والاسمنت ..والظلط ووضعوه.. بالصالة بعدما اخفينا انا وسمر  الجثة في الغرفة

    للكاتبة حنان حسن

    وبعدها بداءت انا رحلة الشقاء
    و فضلت اشتغل طول الليل واصنع المقبرة..

    وبعد ان انتهيت من صنعها  كنت قد خارت قوايا 

    وطلبت مني سمر ان تقوم هي بدفن الجثة كا مساعده منها ليا...

    للكاتبة..حنان حسن

    وبعد ما وضعت سمر الجثة في المقبرة 
    وضعنا عليها الغطاء الخرساني
     الذي قمت انا بصنعة وانتهينا من تلك المشكلة 

    وحمدت ربنا اني اخيرا قدرت اصنع مقبرة خرسانية وحدي بدون اي مساعدة..

    صحيح انا عانيت من الارهاق الشديد حتي خارت قوايا لكن اخيرا خلصت من الجثة..

     من الاخر اتهديت وظهري انقسم ..لكن المهم اني خلصت من المصيبة السودة دي

    للكاتبة حنان حسن

    وبعد لما انتهيت وجلست استريح..

    لقيت سمر دخلت اخدت شاور 
    وطلبت مني اني انضف المكان
     وادخل انا كمان اخد شاور عشان نخرج ونروح للماذون ونتجوز

    قلت..طيب ما تصبري شوية علي الاقل هنشوف هنقول ايه للناس عن سبب اختفاء زوجتي

    للكاتبة..حنان حسن

    ردت سمر بثقة
    قالت ..سهلة جدا ..هنقول انها خرجت ولم تعد

    قلت..يعني ايه؟

    نظرت الي سمر وهي تسالني؟
    قالت..يبني مش انت زوجتك مجنونة والناس عارفة كده ؟
    وكمان معاك شهادات طبية بكده؟

    قلت..ايوه ده حقيقي
    قالت..خلاص..هنقول انها خرجت ودورنا عليها ومش لاقينها ومنعرفش راحت فين

    للكاتبة..حنان حسن

    قلت. ..ماشي

    قالت سمر.. اتفضل بقي قوم معايا عشان نتزوج حالا

    وطبعا مكنتش اقدر ارفض الزواج من سمر 

    للكاتبة..حنان حسن


    وبالفعل تزوجنا..
    وكنت فاكر اني عشان اعمل شهر عسل وابقي سعيد..

    اني لازم يكون معايا مبلغ وقدرة..
    لكن سمر قالتلي حاجة غريبة

    قالت...مش مهم يكون معاك فلوس كتير عشان تبقي سعيد..

    بالعكس  انت ممكن تبقي اسعد واحد في العالم لو قضيت وقتك وانت راضي ومرتاح نفسيا وانت مع الناس الي بتحبهم..

    بدليل ان اغنياء العالم لم يبلغوا السعادة الكاملة ولا الراحة المنشودة 
    لان سر السعادة
     هو (الرضا)
    وسعادتك في انك ترضي بحالك 
    وتستمع بالي في ايدك والي  ربنا قسمه لك 

    للكاتبة..حنان حسن

    بصراحة في الاول مكنتش مصدق كلامها..

    لكن لما قضيت معاها احلي شهر عسل في العمر صدقت فعلا كل كلمة قالتهالي

     وعلي فكرة . احنا قضينا شهر العسل في الشقة بناء عن طلبها
     يعني مصرفناش فلوس كتير ولا حاجة

    للكاتبة..حنان حسن

     لكن في الشهر ده.. قربت منها
     وشعرت  اد ايه هي بتحبني 
    وبتخاف عليا وبتتمني تعمل اي حاجة ترضيني 

    ولقيت نفسي بدات انا كمان احبها
     واشوف الدنيا من خلالها 

    وبقيت افكر بنفس طريقتها وبقيت متصالح مع نفسي اكتر 
    وراضي بحياتي وبظروفي 

    وسعيد كمان 

    للكاتبة..حنان حسن


    واتمنيت اني كنت اقابل سمر من زمان ..

    عشان اتذوق تلك السعادة  

    ومن شدة سعادتي
    فقد   طلبت من سمر  ان زواجنا يستمر علي طول ونبقي  مع بعض ديما

     وفعلا شهر العسل اتمد لخمسة شهور وكان ممكن يستمر العمر كلة

    للكاتبة حنان حسن

     لكن للاسف واضح ان مفيش سعادة بتدوم..

    فا بعد ان انتهينا من قضاء شهور العسل.. ودي طبعا كانت اجمل ايام في عمري كلة ...

    للكاتبة..حنان حسن

    قررت اني اخد سمر اسافر من البلد خالص

     واترك شقة القتيلة واموالها واعيش فقط مع سمر حبيبتي
     ولو هنعيش عيشة بسيطة لكن اهم حاجة نعيش مع بعض في راحة بال بدون خوف او قلق ..

    للكاتبة..حنان حسن

    ولما طلبت من سمر تستعد عشان نسافر لقيت البوليس بيخبط علي الباب وكان جاي ياخدني 

    ولما سالتهم ..عايزني ليه؟

    قالوا ..عايزينك بخصوص المرحومة..

    قلت ..مرحومة ؟ تقصد مين؟

    رد الضابط ساخرا
    قال..اقصد زوجتك يا استاذ

    عرفت ساعتها ان البوليس عرف كل حاجة

    للكاتبة..حنان حسن

    ولقيت البوليس بيقولي اتفضل تعالي عشان تستلم الجثة

    استغربت لكلام الظابط

    قلت..استلم الجثة تاني؟

    قال..هو  حضرتك استلمت الجثة اولاني ؟

    وسالني الظابط
    قال ..هي وفاة زوجتك اثرت علي عقلك ولا ايه؟

    للكاتبة..حنان حسن

    قلت..معلش مش فاهم استلم الجثة منين؟

    قال..من المستشفي

    قلت في نفسي ..هي المقبرة الي انا عملتها في الصالة موصله ع المستشفي ولا ايه؟

    ولقيت نفسي بحاول استفسر من الضابط 

    قلت..معلش هو حضرتك تقصد جثة مين بالظبط الي في المستشفي؟

    للكاتبة..حنان حسن

    قال..جثة زوجتك الي في مستشفي الامراض العقلية

    نظرت له وانا اشعر بان عقلي قد هنج 
    ولم اعد  افهم اي شيئ..

    في اللحظة دي تدخلت سمر
     قائلة..ايوه خلاص يا حضرة الظابط احنا هنيجي نستلم الجثة معلش اصل الصدمة اثرت علي زوج المرحومة

    للكاتبة..حنان حسن

    وبعد مغادرة الضابط..

    اخذت سمر تفهمني الخدعة التي قد قامت بها لتنقذني من ان اورط نفسي في جريمة قتل..

    وبداءت تشرح ما حدث بالتفصيل

    قالت..انا كنت بحبك من زمان
     من ايام ما كنت بتيجي النادي
     ومكنتش بحاول اقرب منك لانك كنت بتعرف بنات كتير اوي وبتخدعهم كمان

    وعرفت ساعتها انك رافض الزواج من اي بنت

    ..لكن لما عدت الايام ولقيتك مبقتش تيجي النادي
     سالت اشرف صاحبك عنك 

    للكاتبة..حنان حسن

    وقالي علي مشكلتك مع زوجتك 
    وانك عايز تخلص منها وتقتلها..

    فا خوفت عليك احسن تاذي نفسك 
    وتروح في داهية
     وحاولت اني اخليك تغير الي نويت عليه 
    وتترك فكرة القتل من راسك عشان القتل كبيرة من الكبائر

    للكاتبة..حنان حسن

     وكمان هيوصلك لحبل المشنقة..

    ففكرت اني اوهمك باني هساعدك في قتلها..

    واتصرفت وذهبت لمستشفي الامراض النفسية والعصبية

     وكلمت دكتور صديق ليا هناك 
    وطلبت منه انه يكتب لزوجتك تصريح دخول للمستشفي لغاية ما تتعالج وتبقي كويسة 

    واكون انا في الوقت ده اتجوزتك عشان اقدر ااثر عليك وخليك تصرف نظر عن موضوع القتل خالص

    وسالتها وانا مندهش
    قلت..امال جثة مين الي كانت هنا دي؟

    قالت..دي مكنتش جثة ده كان تمثال
     وكنت لفيتة بملاية ووضعت عليه شوية دم من من كام حمامة كنت اشتريتهم من محل الدواجن الي تحت البيت
    ورميتهم علي التمثال والارض والحيطان..

    للكاتبة..حنان حسن

    وكل ده عشان اخليك تقتنع بان القتل جريمة كبيرة 

    والفلوس مش شرط للحصول علي السعادة 

    والاهم من ده كله اني اكسبك  وافوز بيك واعيش جنبك  ولو لمدة صغيرة

    وكل شيئ كان ماشي تمام  لغاية ما من شوية صديقي  الطبيب النفسي  الي في المستشفي 
    اتصل بيا وعرفني ان زوجتك اتوفت علي اثر ازمة قلبية 
    وانت كده دلوقتي عرفت كل حاجة واتمني انك تسامحني علي كدبتي بس انا كنت بحاول انقذك من نفسك وبمنعك من غلطة كانت هتضيعك

    للكاتبة..حنان حسن


    بعدما استمعت لسمر 
    سالتها؟؟

    قلت..وانا ادمع من الفرحة يعني انا مقتلتش فعلا؟؟؟

    ردت سمر بالنفي
    قالت..لا طبعا انت مقتلتش 
    وانا مكنتش هسمحلك اصلا انك تاذي نفسك طول منا جنبك يا قلبي


    قلت ..طيب ولما هو مفيش جثة يا جذمة ؟
     كان لزمتة ايه الاسمنت ..والرمل.. والظلط ..والصبة الخرسانية.. الي انا عملتها دي يا ظالمة؟

    للكاتبة..حنان حسن

    ردت سمر وهي تعتذر

    قالت..مهو يا حبيبي كان لازم اسبكها عليك عشان تصدق انك قتلت فعلا

    وبعد ما عرفت الحقيقة من سمر وفرحت بيها وبقيت طاير من السعادة

    للكاتبة..حنان حسن

    ذهبت لاستلم جثة زوجتي وبعد ان دفنتها 
    اكتشفت بانني قد ورثت ثروة طائلة

    وذهبت سريعا لسمر لازف اليها البشري بانني قد ورثت

    ولقيتها بتوعظني وبتشهدني علي نفسي

    قالت..شوفت بقي ؟لو كنت استعجلت وقتلتها ؟

    كنت هتترمي في السجن وتتشنق..

     لكن اهي اتوفت لوحدها واديك ورثت بالحلال

    للكاتبة..حنان حسن

    نظرت لسمر ..
    وسالتها سؤال كان نفسي اساله لها من ساعة ما قابلتها؟؟؟

    قلت..ممكن اعرف اسم الكتاب.. بتاع
    ( الموت بالخضة)؟

    نظرت الي سمر بتعجب وسالتني؟؟

    قالت..كتاب ايه؟؟

    قلت..الكتاب الصيني

    ردت وهي تسخر مني قائلة..كتاب ايه؟
     وصيني ايه ؟
    يا عاتيييف ؟

    هو انا بعرف اقراء عربي؟ لما اقراء صيني؟ 

    للكاتبة حنان حسن

    وعرفت ساعتها ان سمر ادعت انها قاتلة ماجورة عشان تساعدني ...

    وكنت فاكرها مساعد قاتل..

    طلعت فعلا مساعد قاتل لكن .. ساعدتة عن انه يرجع عن جريمتة

     ويعيش حياتة بالحلال ..
    ويحب الدنيا تاني .


    كده القصة خلصت اتمني تكون عجبتكم

    لو عجبتكم القصة ضع تعليقا يشجعني علي سرد المزيد من القصص
    مع تحياتي
    الكاتبة
    حنان حسن
    رواية مطلوب مساعد قاتل الجزء الثالث  للكاتبة/حنان حسن  بعدما اشرف الفاشل الغبي  استعان بسلوي صحبتة وائتمنها علي سرنا   وطبعا سلوي زي...

    Mohamed Sadek

  • رواية مطلوب مساعد قاتل الجزء الثالث 

    للكاتبة/حنان حسن 


    بعدما اشرف الفاشل الغبي  استعان بسلوي صحبتة وائتمنها علي سرنا 

     وطبعا سلوي زيها زي اي انثي 
    السر لو فضل جواها خمس دقايق 
    بيكبس علي الحجاب الحاجز عندها 
    ولو منشرتوش يجري لها حاجة 
     وطبعا سلوي عملت الي عليها
     ونشرتلي الخبر في الجروبات .. 

    للكاتبة..حنان حسن

    المهم عرفت ساعتها ان محاولة اننا نستعين بكاتب دموي دي كانت فكرة فاشلة..

    وقررت اني اغير الفكرة واستبدلها  
    بفكرة ..قاتل ماجور

     يعني حد يساعدني في قتل زوجتي لكن مقابل فلوس
     وكانت فكرة عظيمة..
    لكن المشكلة اني مكنتش اعرف قتلة ماجورين
     ولا اعرف بيوصلو ليهم ازاي؟

    فا اضطريت تاني للاسف اني الجأ لاشرف ابن المفضوحة..

    للكاتبة..حنان حسن

    وعرضت علية فكرة القاتل الماجور..
    وطبعا زي كل مرة عملي فيها ابو العوريف ولقيتة بيمدح في الفكرة

     
    قال..هو ده الكلام ..فعلا انت محتاج قاتل ماجور يخلصك من زوجتك

    قلت..بس المشكلة اني معرفش اجيب منين قاتل ماجور

    رد اشرف بكل ثقة...
    قال..سيب الموضوع ده عليا

    بصراحة انا لما بشوف الثقة دي علي اشرف ببدء اتوغوش

    فسالتة ..
    قلت.. وياتري المرة هنذيع الخبر علي السي ان ان الاول ولا هتبدء بقناة الجزير  علي طول؟

    قال..عيب عليك يا عاطف ..هو عشان غلطة حصلت بدون قصد من البت  سلوي هتخليك تاخد عني فكرة غلط؟

    للكاتبة..حنان حسن

    قلت طيب اخلص وقولي هترد عليا امتي في موضوع القاتل الماجور؟ 

    لاني لازم ا توصل لقاتل بسرعة
     عشان عايز اخلص من الولية دي في اسرع وقت


    للكاتبة..حنان حسن

    قال..حاضر..
    ولا يكون عندك فكر ..
    بكرة الصبح هتلاقيني واقف ادامك ومعايا طلبك 

    قلت ..افلح ان صدق

    ومشي اشرف  علي امل انة هيتصرف في قاتل في اسرع وقت

    للكاتبة..حنان حسن


    وفعلا..تاني يوم لقيت اشرف بيتصل بيا وبيبشرني انه لقي طلبي 

    قلت..انت بتتكلم جد ؟ولا زي المرة الي فاتت؟

    قال..عيب عليك..
    دنا لقيتلك الي هيخلصك من الليلة كلها في ساعة زمن

    للكاتبة..حنان حسن

    قلت..مين ده ؟
    ولحقت توصلة امتي؟

    دنتا لسه سايبني مسافة سواد الليل؟

    قال..لا التفاصيل دي متنفعش تتقال في التليفون حرصا علي السرية وخطورة الموضوع

    قلت..يعني انت بقالك نصف ساعة بتتكلم في الموبيل  
    ولسه دلوقتي واخد بالك من السرية وخطورة الموضوع ؟
    ماشي

    للكاتبة..حنان حسن

    قال..عموما انا هجيبلك طلبك وجاي دلوقتي

    قلت..يخربيتك هتيجيبة هنا في البيت؟

    قال..ايوه عشان البكاء يبقي علي راسي الميت

    قلت.. تصدق باية يا اشرف؟

    قال ..باللة

    قلت..انا بدات اتاكد اني طول منا ماشي وراك هموت مفضوح

    للكاتبة..حنان حسن

    قال..يا عم ليه بتقول كده؟

    قلت..ازاي عايز تجيب القاتل لغاية هنا في عز الضهر؟ 
    عشان الناس تشوفة معانا ويعرفوا علاقتنا بيه؟

    قال..طيب ايه رايك لما نتجمع كلنا ونتقابل في كافيه ؟

    قلت..تمام اسبقني علي هناك انت وهو 
    وانا جايلكم

    للكاتبة..حنان حسن

     وفعلا نزلت وروحت علي الكافيه 
    الي اشرف قالي عليه..
    لكن لما وصلت عند الكافيه لقيت اشرف واقف مستني لوحده برة الكافية

    قلت..اية يا اشرف الراجل لسه مجاش ولا ايه؟

    قال..راجل مين؟

    قلت..القاتل الماجور؟

    قال..ايوه مهو انا واقف مستنيك هنا عشان الموضوع ده

    للكاتبة..حنان حسن

    قلت ..خير في ايه؟

    قال..بصراحة هو مش راجل

    قلت...نعم؟يعني ايه مش راجل؟

    قال..الي هيقتل زوجتك وهيخلصك منها ..واحدة ست

    قلت.. اوعي تقولي انها سلوي تاني؟

    قال..لالا دي واحدة غيرها

    قلت..هو انت يا اشرف ملكش اصحاب رجالة غيري صح؟

    قال..يا عم افهم..البنت دي بالذات اكتر واحده هتقدر تساعدك انك تتخلص من زوجتك

    قلت..اشمعني يعني؟

    للكاتبة..حنان حسن

    قال..لان البنت دي بتحبك من زمان وبتعشق التراب الي بتمشي عليه
     وبتتمني تعملك اي خدمة

    قلت..وازاي كانت بتحبني وانا معرفهاش لغاية دلوقتي؟

    قال..يا عم دي واحدة من بنات( النادي) الي كانوا بيموتوا فيك

    قلت..بس انا كده فهمت..

    احنا عرفنا بنات الجروبات كلهم علي السر 
    ودلوقتي هنذيع في النادي صح؟

    للكاتبة..حنان حسن

    قال..لالالا البنت دي عرفت انك عايز تتخلص من زوجتك عن طريق سلوي 
    فا لقيتها بتتصل بيا امبارح وبتقترح عليا نفس اقتراح القاتل الماجور..

    وعرضت عليا انها تقوم هي بالمهمة دي في مقابل طلب هتطلبة هي منك بعدين

    قلت..وانت متاكد من البنت دي؟

    قال..جداا

    قلت..طيب وممكن نقابلها امتي؟

    قال..هي جوه في الكافية دلوقتي  فعلا ومستنياك

    قلت..تعالي ندخلها

    للكاتبة..حنان حسن

    ولما دخلنا وشوفتها لقيتها بنت زي القمر
     واستغربت انا ازاي مشوفتهاش قبل كده؟

    ولما وقفت ادامها لقيتها بتمد ايدها تسلم عليا 

    وبتقول.. هاي انا سمر

    وسالتها؟؟
    قلت..انتي فعلا موافقة تساعديني في قتل زوجتي؟؟

    قالت.. انا عشانك اعمل اي حاجة يسطا

    للكاتبة..حنان حسن

    قلت..لا مش وقت نحنحة وتسبيل خالص

    قالت..جربني يا قلبي 

    قلت..طيب انتي قتلتي قبل كده ولا دي اول مره؟

    اقتربت مني ونظرت الي نظرة طويلة وقضمت باسنانها علي شفاها 

    وهي تقول..من جهة القتل..فا انا قتلت ملايين  بعنيا 

    قلت..طيب انتي عندك خطة هتنفذيها ولا هنقتل الوليه باحساسنا؟

    للكاتبة..حنان حسن

    قالت..عندي خطة متخرش المية 
    وهتخلصك من زوجتك في عشر دقايق بالكتير

    قلت..لا دا انتي شكلك جامدة ومتمكنة من شغلك

    قالت..اعتمد عليا يا اسطا وانا مش هخليك تشيل هم حاجة

    قلت ..طيب يعني فهميني هتخلصيني منها ازاي؟

    للكاتبة..حنان حسن

    قالت..احنا هنخليها تموت بطريقة تبان طبيعية جدا 
    ومتخليش حد يشك فينا

    قلت..ايوه يعني زي ايه 
    يعني الطريقة الطبيعية دي؟

    قالت..احنا (هنخضها)فا تموت لوحدها

    قلت..طيب ما ندعي عليها احسن؟

    ثم نظرت لاشرف وقلت..ايه يا عم اشرف انت جايبلي واحده تهرج؟

    للكاتبة..حنان حسن

    ردت سمر معترضة

    قالت.. انت ليه مش عايز تديني فرصة اشرحلك فيها وجهة نظري؟

    قلت..اتفضلي اشرحي

    قالت..انا قرات  في كتاب صيني عن عقار صيني

    وفي الكتاب ده بيشرحوا ان  الي ياخد من العقار ده وبيتعرض بعدها للفزع او الخوف يصاب بجلطة في القلب في الحال..

    وبتتشخص حالة  الوفاة بانها بسبب هبوط حاد في الدورة الدموية..
    لان الاعراض ساعتها بتتشابة
     والاتنين وفاة طبيعية 
    بدون اي شبهة 

    وخصوصا ان زوجتك كبيرة في السن زي ما اشرف قالي

    للكاتبة حنان حسن

    بصراحة انبهرت بدماغها وتفكيرها
     وكنت شوية وهقوم انحني احتراما لعقليتها الجبارة 

    لدرجة اني استغربت ان واحده زي سمر يبقي ليها اي علاقة بواحد زي اشرف؟

    للكاتبة..حنان حسن

    المهم..سالتها ..
    قلت..طيب وهنفذ خطة القتل من امتي؟

    قالت..لا انت هتخليك بعيد عن الموضوع خالص 

    عشان محدش يشك فيك وانا هخلص كل حاجة واديك اللوو

    قلت..ايه ده يعني انا مش هساعدك؟

    قالت ..لا انت كل الي مطلوب منك..
    انت تروح تقضي اليوم مع اصحابك في اي مكان 

    وهتيجي  تلاقيني خلصتك من زوجتك
     بمنتهي السهولة

    للكاتبة..حنان حسن

    بصراحة انا من السهولة الي صورتهالي سمر للموضوع كنت عايز اقوم احضنها وابوسها ادام الناس..

    لكن خوفت ساعتها لتكون بتاعة كلام 
    ومش هتنفذ حاجة من الي بتقول عليها 

     عشان كدة قولت يا واد اصبر لما تنفذ كلامها

    للكاتبة..حنان حسن

    وسالتها..هنبدء من امتي؟

    قالت..من دلوقتي حالا

    تقدر تتصل باصحابك الي هتقضي معاهم اليوم..

    ولازم تروح البيت دلوقتي تاخد البواب فوق
     بحجة انه يعملك اي حاجة في الشقة
     وتسيبة مع زوجتك وتنزل عشان يبقي في شاهد  يقول انه شاف زوجتك قبل انت ما تنزل 
    وهي علي قيد الحياة

    وبعد كده تنزل وتروح لصحابك وتسيب الباقي عليا 

    للكاتبة..حنان حسن

    قلت..طيب وهعرف ازاي انك خلصتي المهمة؟

    قالت..انا هتصل عليك 

    قلت تمام نتكلم بقي في الفلوس؟

    قالت..لا انا مش عايزة فلوس 
    انا عايزة حاجة تانية

    قلت..عايزة ايه؟

    قالت..عايزة اتجوزك لمدة شهر
     وبعدها لو عايز تطلقني طلقني عادي 
    بس اعيش معاك شهر 
     في الشقة بعد ما زوجتك تموت

    استغربت لطلبها 

    قلت..ليه؟

    قالت من زمان نفسي ابقي قريبة منك 
    وده شرطي عشان اخلصك من زوجتك  

    ايه رايك؟

    للكاتبة..حنان حسن

    قلت..ماشي

    وبالفعل روحت لاصحابي وقضيت اليوم 
    معاهم..

    ولقيت سمر بتتصل عليا وبتقول الحقني يا عاطف حصلت مصيبة
    قلت..حصل اية.......

    لو عايز تعرف باقي احداث القصة..ضع عشر ملصقات مع متابعة صفحتي الشخصية
    للكاتبة
    حنان حسن
    رواية مطلوب مساعد قاتل الجزء الثاني  للكاتبة/حنان حسن  بعد ما اشرف اقترح عليا اني اقتل  زوجتي  المجنونة عشان ارتاح منها  واورثها في ...

    Mohamed Sadek

  • رواية مطلوب مساعد قاتل الجزء الثاني 

    للكاتبة/حنان حسن 


    بعد ما اشرف اقترح عليا اني اقتل زوجتي المجنونة عشان ارتاح منها
     واورثها في نفس الوقت

    للكاتبة..حنان حسن

    ولما سالني عن الطريقة الي هنقتلها بيها؟؟

    قلت..احنا نحاول نوصل لمؤلف دموي
     ونقتبص منه فكرة للقتل بدون ما نعرف المؤلف باننا هننفذ الفكره ونقتل بجد

    بصراحة الفكرة كانت عبقرية 
    لكن غلطتي الوحيدة الي انا عملتها ..
    هي اني اعتمدت علي اشرف  في انه يجيبلي المساعد..

    للكاتبة..حنان حسن

    لاني بمجرد ما نويت اني ابحث عن مساعد لينا في القتل..

    نبهت علي اشرف 
    انة وهو  بيبحث عن مساعد  قاتل .. إن الموضوع يبقى في اقصى درجات السرية

    للكاتبة..حنان حسن

    رد اشرف
     قائلا..عيب عليك يا عاطف معاك اشرف ملك السرية

    قلت..وهنعمل ايه دلوقتي ؟وهنجيب منين المؤلف الي  هيساعدنا  ده؟

    رد اشرف بثقة
    قال..طلبك عندي

    قلت. .بجد؟ 

    انت تعرف مؤلف دموي مشهور؟

    قال..لا انا معرفش مؤلف دموي ..
    لكن اعرف الي بيقراء لمؤلف دموي مشهور

    للكاتبة..حنان حسن

    قلت..وده هنيل بيه ايه؟

    قال..هو انت مش كل الي انت محتاجة هو افكار الكاتب الدموي؟

    قلت..ايوه

    قال..خلاص البت سلوي صحبتي طول النهار بتقراء قصص رعب مصدعاني بيها..

    واكيد الافكار الدموية عندها متوفرة

    قلت..طيب واقدر اقابلها فين صحبتك دي؟

    قال..انا هتفق معاها تيجي ونتقابل احنا الثلاثة في الكافية الي تحت البيت

    للكاتبة..حنان حسن

    قلت ماشي بس خلي بالك نبه عليها ان الموضوع لازم يكون في سرية تامة

    قال..ما قولتلك عيب عليك يا عاطف معاك اشرف وصحبتة ملوك السرية

    واتفق معايا اشرف بانه هيتركني دلوقتي عشان يروح يظبط مع صحبتة ونتقابل كلنا علي 8مساء في الكافية..

    للكاتبة..حنان حسن

    وبعد ما مشي اشرف
     رجعت انا اقعد لوحدي مع زوجتي المجنونة 

    بصراحة انا كنت خايف منها 
    وقررت اني متعاملش معاها تاني
     وعشان كده قررت اعزلها في غرفة لوحدها واقفل عليها بالمفتاح

     وبقيت بدخل لها الاكل والمية وبخرج بسرعة 

     ولحسن الحظ ان الحمام كان في نفس الغرفة

    وفي الميعاد ..ذهبت لاشرف وصحبتة سلوي ..
    عشان اعرف منها طريقة للقتل تكون  احترافية

    للكاتبة..حنان حسن

    وعرفني اشرف علي سلوي

    قال..عاطف اقدملك سلوي صحبتي
    وبدء يقدمني لسلوي

    قال ..اقدملك عاطف زوج الست ..الي بندور لها علي طريقة نقتلها بيها

    قلت في سري ..اللة يخربييتك يااشرف..
      قتيلة ايه ؟؟

    للكاتبة..حنان حسن

    وشديت اشرف ناحيتي وانا اهمس في اذنة واسالة

    قلت..هوانت فهمتها ايه؟ 

    قال..معلش يا عاطف 
    كان لازم افهم سلوي كل حاجة ...

    سلوي مش غريبة
     وبعدين مهي لازم تفهم كل حاجة

     عشان تبقي عارفة احنا عايزين ايه بالظبط

    قلت..ما شي

    للكاتبة..حنان حسن

    فسالتني سلوي باسلوب شارلوك هولمز

    قالت.. يا تري دي اول مرة ليك في القتل ولا قتلت قبل كده؟

    قلت.. يعني انا لو كنت قتلت قبل كده؟  
    كنت هستعين بيكي انتي وابن المفضوحة ده ليه؟

    قالت..طيب وهتقتل مراتك ازاي؟

    قلت ساخرا  ..مش عارف والله 
    بس  بفكر اعمل استفتاء راي وهشوف هقتلها ازاي؟

    ثم وجهت حديثي للغبي اشرف
    قلت..لا هي مش ناقصة عبط

    وبعدين احنا لو هنبدها غباوة كده من اولها  هتبقي نهايتنا في سجن المزرعة يوم الاتنين الجاي
    ان شاء الله بدون مقاطعة

    للكاتبة..حنان حسن

    ردت سلوي موضحة سبب سؤالها

    قالت..يا استاذ عاطف انا بقصد اسالك عن الطريقة التي تفضلها للتخلص من الضحية؟

    يعني مثلا تحب تقتلها بالرصاص؟

     ولا ترميها من ادوارعالية ؟

    ولا نعرضها لصدمة كهرباء ولا....؟
    قلت..انا عايز طريقة قتل سهلة وموفرة

    للكاتبة..حنان حسن

    قالت..لا لازم تعرف انك نويت تقتل فا لازم تصرف 

    عشان تعمل جريمة قتل صح توصلنا للجريمة الكاملة

    قلت..برافوو عليكي لا واضح انك بتقرائي كتير في قصص الرعب

    قالت. .انت لسة شوفت حاجة دنا لسة ها فاجئك وابهرك
    قلت،.طيب انتي بخبرتك كده 
    شايفة انهي طريقة قتل افضل لزوجتي؟

    قالت..انا قراءت قصة امبارح لاجاثا كريستي 

    وكانت عبارة عن خطة قتل بطريقة الصعق الكهربائي

    قلت..حلوه الطريقة دي قوليلي عليها؟

    للكاتبة..حنان حسن

    قالت..انت تملا البانيو مية

    قلت تمام وبعدين؟

    قالت..وتجيب الاستشوار بتاع الشعر

    وتقطع جزء من السلك بتاع الاستشوار وتحطة في المية
    ومراتك تنزل المية تصعقها الكهرباء

    قلت ..طيب مهو الي هيجي يخرج الجثة من المية هيتكهرب ويموت هو كمان؟

    قالت..تصدق كلامك صح؟

    قلت..لا يا شيخة؟انتي جاية تتفاجئي بالبديهيات هنا ؟

    للكاتبة..حنان حسن

    رد اشرف موبخا لسلوي 

    قال..بقولك ايه سيبك من الافكار الغبية دي وخد مني فكرة القتل  العبقرية دي

    قلت..اتحفني

    قال..انت  تخنقها  وتفحت الارض في شقتك وتدفنها  ولا من شاف ولا من دري

    قلت هي فكرة عبقرية فعلا بس في مشكلة صغيرة

    قال..مشكلة اية؟

    قلت..احنا في الدور الخامس يا ابن الغبية

    ردت سلوي بعد ان قدحت زيناد فكرها 

    قالت..خلاص..لقيتها

    قلت..خير يا رب؟ قولي ؟ياتري هنعمل ايه المرة دي ؟هنفتح نفق ع البحر؟

    للكاتبة..حنان حسن

    فوجدتها اشارت لي باصبعها لاتوقف عن الكلام 
    حتي ترد علي مكالمة علي تليفونها

    للكاتبة..حنان حسن

    قالت..ايوه يا عزة 
    انتي قولتيلي لو حب يقتل مراتة با الغاز القاتل ممكن نجيب الغاز منين؟ 

    اصل انا قولتلة علي فكرة الصعق بالكهرباء ومعجبتوش ..
    عموما شوفي كده اسالي سهي والبنات ان كان عندهم افكار تانية
     وكلميني انا قاعده معاهم هنا في الكافية 

    للكاتبة..حنان حسن

    وبعد ان اغلقت الموبيل..
    قالت اطمنوا البنات اقترحوا عليا كذا طريقة للقتل جديدة وذكية و.....

    قلت..استني يا قلب امك

    مين عزة؟
    وايه صحباتك الي كنتي بتساليهم عن طريقة القتل دول؟

    للكاتبة..حنان حسن

    قالت ..دول صحباتي علي الجروب..
    اصلي بصراحة قولت اخذ اكتر من راي
     عشان يتوفر عندنا اكتر من طريقة للقتل

    قلت..رئيس الجروب عرف ولا اتصل بيه واقولة انا؟

    قالت..لا عيب عليك انا اشرف مفهمني ان الموضوع لازم يكون في سرية تامة

    قلت قوم يا اشرف خد البلوة الي انت جايبها دي ومش عايز اشوف وشك تاني

    وطبعا اكتشفت ان اشرف الله يحرقة جابلي واحدة فضحتني عند خلق الله

    واتفاجاءت بان سلوي بسم الله ما شاء الله عليها اغبي من اشرف بمليون سنة ضوئية

    للكاتبة..حنان حسن

    عشان كده كان لازم اتصرف انا واجيب حد يساعدني 
    عشان اقدر اقتل زوجتي المجنونة واورثها فا اضطريت اني.......

    لو عايز تعرف باقي القصة..ضع عشر ملصقات مع متابعة صفحتي الشخصية
    مع تحياتي
    حنان حسن
    رواية مطلوب مساعد قاتل الجزء الأول   للكاتبة/حنان حسن  انتوا ليه يا ستات ظالمين الرجالة؟ ليه بتقسوا عليهم؟  وبتقولوا انهم خاينين وكد...

    Mohamed Sadek

  • رواية مطلوب مساعد قاتل الجزء الأول  

    للكاتبة/حنان حسن 


    انتوا ليه يا ستات ظالمين الرجالة؟

    ليه بتقسوا عليهم؟ 

    وبتقولوا انهم خاينين وكدابين وملهمش امان؟

    ايه المشكلة لما جوزك يتجوز عليكي مره واتنين وثلاثة 
    ويصاحب بره الجواز كمان؟

    ايه المشكلة لما صاحبك او خطيبك يمشي  مع صاحبتك او جارتك اواكتر من واحده غيرك؟


    ليه صدرك ميبقاش رحب ؟

    ليه بالك ميبقاش طويل؟

    ليه اعصابك متبقاش في ثلاجة؟

    ليه الانانية؟؟؟

    اهو بسبب افكاركم الغير سوية دي ...
    وحبكم للتملك 
    انا ..ارتكبت جريمة قتل

    ...ايوه انتوا قراتوها صح ..انا ارتكبت جريمة قتل

    وعشان اشرحلكم انا ايه وصلني لكده..

    لازم اعرفكم بنفسي الاول

    انا عاطف..واحيانا عاتييف

    اصل كل الحريم الي انا اعرفهم بيقولولي
     يا عاتييف...

    المهم انا عمري28سنة

     معايا دبلوم تجارة

     ولسة مش لاقي شغل ولغاية النهاردة و باخد مصروفي من ابويا..

    للكاتبة..حنان حسن

    صحيح ظروفي المادية صعبة..

    لكن عندي الي هيعوضني وهعتمد عليه في مستقبلي ..وهو (فورمة الساحل) 

    ايوه اصلكم مش فاهمين
     انا بلا فخر...
    طول عمري واد جان ....
    وامور.. وبنافس احمد عز ...وتوم كروز ...في الوسامة

    ..عشان كده بعون الله بوقع اجمد مزة في هوايا 
    في اقل من (منت)..

    للكاتبة..حنان حسن

    وكل الحريم الي عرفتهم بيتمنوا ارضي عنهم 

    وبيحاربوا بعض عليا 
    عشان كل واحدة فيهم
     تفوز بيا لنفسها فقط بكل انانية 
    ومفيش ولا عند اي واحده فيهم روح الجماعة خالص 

    وكلهم كانوا بيخوضوا حروب صليبية في سبيل الفوز بيا ...
    بس انا زهقت من الحروب دي  وقررت اني مش هتجوز  ولا  اي واحدة فيهم.. 
    وبصراحة استخسرت الوسامة والوجاهة والحلاوة دي تمتلكها انثي واحدة مجانا كده...

    للكاتبة..حنان حسن

    فا قولت اشغل مخي..
    وانا بعيد عنكم لما بشغل مخي بخربها..
    بس لازم اشغل مخي..لان حرام الوسامة بتاعتي وخفة الدم دي تفضل كده بدون استغلال..

    للكاتبة..حنان حسن

    فا طقت في دماغي فكرة..
      وقولت استثمر جمال منظري ...
     وروعة طلعتي..
    ووسامتي ....وخفة دمي المتناهية..

    للكاتبة..حنان حسن

    فا قررت انفض لجميع الحريم الي انا اعرفهم ..

    واتجوز واحدة ست غنية 

    وتكون بتلعب في السبعين من عمرها
    و طبعا لازم يكون معاها فلوس كتير  ..
    واعيش في عز وهنا 

    وسنة بالكتير وتموت واورث بعدها واعيش حياتي بقي

    ايوه ما هي كده..

    للكاتبة..حنان حسن

    شكلك حلو ؟
     يبقي لازم تستغل الفرصة وتستثمرها وتتجوز واحدة غنية ترفعك لفوق..

    عشان تبقي ساعتها وسامة وغني ودم خفيف ومتدلع اخر دلع...

    للكاتبة..حنان حسن

    وفعلا بدات  ابحث عن المواصفات الي بحلم بيها في شريكة احلامي المستقبلية

    وبداءت اخطط واشوف هبدء الخطوة الاولي في حلمي ده ازاي؟

    للكاتبة..حنان حسن

    وطبعا كان لازم استعين ب اشرف صاحبي ..
    واشرف كان مشهور بثلاث حاجات
    عويل..غبي.. ومتسرع 

    من الاخر حمار..
    طبعا هتسالوني 
    وهتقولوا لما هو كده بتستعين بيه ليه؟

    هقولكم انه هو صحيح اشرف غبي وعمرة ما شار عليا بحاجة عدلة ...

    لكن بيني وبينكم احنا عشرة عمر ومتربيين مع بعض ولازم يبقي معايا في كل حاجة

    للكاتبة..حنان حسن

    المهم لما قولت لاشرف علي المواصفات العروسة الي في دماغي..

    شار عليا بواحدة جارتهم لسه طالعة علي المعاش جديد 
    وكانت طول عمرها مديرة مدرسة في دولة من دول الخليج
     وقالي انها زمانها معاها  ثروة 
    واشرف كمان  بيقول انها متجوزتش قبل كده ...

    للكاتبة..حنان حسن

    ولما سالتة هي طلعت معاش ليه؟

    قال..هما طلعوها  معاش مبكر عشان تعبت شوية ورجعوها علي مصر بسرعة

    طبعا انا قولت هي دي العروسة المطلوبة..
    لان معني انها تعبت تبقي اكيد عندها مشكلة مرضية عويصة والمسالة مسالة وقت وهورث

    للكاتبة..حنان حسن

    و طلبت منه يحددلي معاها  ميعاد عشان اروح اتقدملها..

    وفعلا روحت اتقدم 
    وكنت فاهم طبعا انها هتنبهر بيا بقي منا امور ووسيم اخر حاجة

    لكن لما روحت وشافتني قعدت تبصلي من فوق لتحت .. 
    ومتكلمتش معايا كتير..
    وكل الي قالتة... انها موافقة علي الجواز مني لكن بشرط

    قلت..شرط ايه؟

    قالت..العصمة تبقي في ايدي

    للكاتبة..حنان حسن

    بصراحة انا قولت مش مشكلة تبقي العصمة في ايدها الكام يوم الي فاضلين ليها في حياتها يمكن نفسها فيها؟

    وطبعا وافقت علي موضوع العصمة انها تبقي في ايدها 
    وبالفعل اتجوزنا في شقتها طبعا

    للكاتبة..حنان حسن

    لكن في ليلة الدخلة اكتشفت مصيبة سودة..

    فا بعد ما الماذون والشهود مشيوا ...
    وبقيت انا وهي لوحدنا 

    ..لقيت العروسة دخلت غرفة النوم...
     بصراحة انا كنت هروح ادخل وراها 
    بس الي منعني اني سمعتها بتتكلم مع واحده صحبتها جوه ...

    للكاتبة..حنان حسن

    فا انتظرت شوية
     وقولت استني لما صحبتها قليلة الذوق دي تخرج..

    للكاتبة..حنان حسن

    وفضلت مستني ان صحبتها تخرج؟ ابدا

    وفضلت تتكلم مع صحبتها اكتر من ساعة
     لغاية ما بداءوا يشدوا مع بعض
     ويتكلموا بصوت عالي 

    بصراحة انا قولت اروح اتدخل وافض الاشتباك..

    وفعلا فتحت باب الغرفة عليهم لكن اتفاجاءت بان العروسة مفيش معاها حد وكانت بتكلم ..نفسها 

    واكتشفت كمان ان شورة اشرف  الجذمة ومجايبة السودة ..
    وقعتني في واحده تعبانة نفسيا..

    وانا بعد ما كنت رايح ليلة دخلتي عريس ومظبط شعري وحواجبي ...

     وكنت بقول هذة ليلتي 

    ..لقيتها ربطتني في السرير طول اليل وفضلت تمدني علي رجلي وهي بتسالني و  بتقولي( بتنط من ع السور ليه؟)..
    وفضلت مقعداني سلبوتة طول الليل

     وكل شوية تروح تجيب مية من الحمام وترش عليا..

    لغاية ما تعبت واتهدت ونامت...

    وانا كنت هموت وانا سلبوتة كده 
    لاني كنت  متكتف
     لولا ان ...
    الصبح الجرس رن

    للكاتبة..حنان حسن

     وخرجت العروسة.. تفتح الباب  
    وكان الي بيرن الجرس هو اشرف الكلب ..

    صاحب الشورة السودة...

    واول ما سمعت صوتة بره ناديت عليه عشان يجي يفكني من ع السرير

    للكاتبة ..حنان حسن

    قال..ايه ده يا عاطف انت كنت بتعمل ايه كده يا عم الخطر؟

    انتوا كنتوا بتلعبوا طول الليل ولا ايه؟


    قلت..اللهي يلعبوك طول الليل علي سلك كهرباء عريان يا بعيد

    فرد اشرف بسؤال غبي كا العادة
    قال..طيب بجد فهمني ايه الي ربطك في السرير؟

    قلت..معلش اصلي كنت هطير من  السعادة فا هي قامت ربطاني
    قال..انت مبلول كده ليه؟
    هي الفرحة ممكن ممكن تخلي الواحد يتبل؟

    قلت..اخلص يا ابن الهبلة وفكني ..انا حاسس اني هيجيني  حمي بسبب المية الي رمتها عليا بنت المجنونة

    للكاتبة..حنان حسن

    وبعد ما اشرف فكني
     بدانا نكتشف انها مجنونة فعلا..
    من خلال الروشتات
    والادوية الي عندها في غرفتها
     وعرفت وتاكدت باني تزوجت واحدة مريضة نفسيا وبتتعالج من امراض عصبية وعقلية

    للكاتبة..حنان حسن

    فا قررت اني خلاص ها اطلقها..
    رد اشرف قائلا..ازاي والعصمة في ايدها؟

    قلت ..طبعا بما انها مجنونة الكل هيمنحني حق الطلاق

    لكن اشرف صديقي قالي فكرة جبارة
    قال..وليه يا صاحبي تطلقها ما تقتلها  افضل؟ ..

    مش بقولكم اشرف ده  متسرع؟
    لكن انا عشان عاقل  سالتة
    قلت..وهنقتلها امتي؟
    قال..هنقتلها فورا
    وتقول انها قتلت نفسها بسبب مرضها النفسي 

    وانت معاك شهادات من اطباء نفسيين هياكدوا علي كلامك
     وهتخرج منها زي الشعره م العجين
     وساعتها هتورث وتتمتع بالثروة دي كلها

    للكاتبة..حنان حسن

    قلت..تصدق فكرة؟لكن هنقتلها ازاي؟

    قال..لالالا..انا وانت مش هينفع نقتلها لوحدنا
     عشان احنا ملناش خبرة سابقة في موضوع القتل ده 
    ..لازم نشوف حد خبير في القتل
    قلت..وهنجيب الخبير ده منين؟

    قال..نعمل اعلان ممول علي النت

    قلت..يا سلام ؟
    اعلان ممول من الي بيمر علي كل الناس 
    من غير ما يتعبوا نفسهم في البحث ..صح ؟
    واعلان ممول كمان
     مش اعلان عادي؟
     عشان يمر علي وزير الدخلية شخصيا ؟


    قال..طالما مش بتعجبك افكاري بتسالني ليه؟

    للكاتبة..حنان حسن

    قلت..انا عندي فكرة افضل

    قال..ايه هي؟

    قلت..نستعين بمؤلف دموي 
    ونوهمة 
    باننا عايزين قصة فيلم بتتكلم عن جريمة قتل 

    للكاتبة..حنان حسن

    ونخلية يالف لينا قصة فيها جريمة قتل كاملة..
    بدون ما يعرف اننا هينفذها

    رد اشرف الله يصلح حالة وياخدة

    قال..ايوه مش لازم الكاتب يفهم  اننا هننفذها عشان ميزودش علينا السعر؟

    طبعا انا تجاهلت تعليق اشرف عشان الضغط ميعلاش اكتر من كده

    المهم بداءنا فعلا نبحث عن الكاتب الي هينقذني ويؤلف لي جريمة كاملة...اقدر من خلالها اقتل زوجتي المجنونة وارتاح منها واورث بدون ما يتقبض عليا ولا اتكشف

    للكاتبة...حنان حسن
    وبعد بحث مضني عن ذلك الكاتب..
    فعلا لقينا وياريت ما لقينا لان الي حصل.....  

    لو عايز تعرف باقي احداث القصة ضع عشر ملصقات..مع متابعة صفحتي الشخصية
    مع تحياتي
    حنان حسن

    المتابعون

    مواضيع مميزة

    • الإشعارات
    • من نحن

    • اتصل بنا

    • ×

    ادخل الاسم (إختيارى)

    ادخل البريد الإلكترونى (مطلوب)

    ادخل الرسالة (مطلوب)