Moulai Amine # # # #

تابعنا على :

f tw +G yt vk

Moulai Amine




موجة
My E-mail : 3rb20.com@gmail.com
My Phone No. : +201000198312
My Website : https://www.orex.club
يتم الان تصفح قسم (رواية أحاسيس ممنوعة)
رواية أحاسيس ممنوعة الجزء الثامن (الأخير)  للكاتبة/حنان حسن  بعد ما  دلال بدات تاخد الولد خالد ابني  في حجرتها ليقيم معاها  امام الج...

Mohamed Sadek

  • رواية أحاسيس ممنوعة الجزء الثامن (الأخير) 

    للكاتبة/حنان حسن 



    بعد ما  دلال بدات تاخد الولد خالد ابني  في حجرتها ليقيم معاها  امام الجميع..
     ومبقاش فارق معاها كلام الناس ..
    عرفت ساعتها ان دلال قد نويت علي الهروب والرحيل من البيت  للابد..وخصوصا ان دلال ملهاش اهل ولا ليها اي حد خالص هنا

    للكاتبة..حنان حسن

    فا قمت بشحن اذن منصور علي دلال 
    واقنعتة بانها قد خانتة بعدما قامت  بقتل ابنائه الثلاثة..
     ليقتلها قبل ان تهرب...

    وبالفعل ..خرج منصور يبحث عنها في كل مكان ولكنه لم يجدها...

    وفجاءة رجعت دلال في الليل وكان يبدوا عليها التعب والارهاق...

     ولكن منصور كان لا يزال بالخارج لانه لم يكن يعلم بانها ستعود للبيت..

    للكاتبة حسن

    ولاحظت بان دلال تاتي وهي علي عجل وسوف تخرج مره اخري
     وكان واضح انها سترحل هذة المره دون عودة 

    خوفا من منصور  ومن انتقامة منها لاعتقاده بانها قد قتلت اطفالة

    وطبعا انا مكنش ينفع اتركها ترحل هاكذا ببساطة

    فا قمت بالاتصال بمنصور واخبرتة بان دلال هنا 

    ونبهت عليه  بان ياتي سريعا لكي  يلحقها قبل ان تهرب

    للكاتبة..حنان حسن

     وقمت انا بالذهاب لها لغرفتها
      قاصدة استفذاذها لاطفئ نار غليلي منها ..
    ولاعطلها عن الرحيل حتي ياتي منصور...

    للكاتبة..حنان حسن

     ووقفت علي باب غرفتها وانا اسالها بسخرية..

    قلت..رايحة علي فين يا مزة؟

    نظرت الي دلال غير مبالية ولم تلقي لسؤالي بالا

    فا دفعت باب الغرفة ودخلت دون استاذان 
    وجلست علي طرف السرير 

    وقلت ساخرة

    قلت..انتي فاكرة نفسك هتقدري تهربي من منصور ؟

    دا انا لسة مسخناة..عليكي وزمانه علي وصول عشان يقتلك

    قالت..طبعا منتي لازم تسخنية عشان هتموتي مني والغيرة هتكلك

    للكاتبة..حنان حسن

    قلت..لا التسخين الي انا سخنتة لمنصور تسخين مش عادي..ده تسخين اكسترا...
    دنا وصلتة انه لو شافك هيولع فيكي بجاز وسخ

    قالت..واضح ان موت المساخيط عيالك اثر علي عقلك

    للكاتبة..حنان حسن

    اقتربت منها وانا اقسم في اذنها بحياة المساخيط عيالي ...
    قلت. وغلاوة المساخيط  عيالي ..لنهايتك هتكون علي ايدي يا فاجرة

    للكاتبة..حنان حسن

    وهمست في اذنها وانا اخبرها بما فعلتة بها لتعلم كم الفزع التي هي مقدمة علية

    قلت..انا قتلت ولادي ..وخنقتهم  بالمخدات  عشان الصق التهمة فيكي 

    وقلت لمنصور انك انتي الي قتلتيهم...
     وهو دلوقتي جايلك في الطريق وهشوفك وانتي بتتقطعي جزايل قدامي ودمك هيملا المكان كمان دقائق

    نظرت الي دلال وهي مذهولة وسالتني لتتاكد مما سمعتة مني  منذ قليل 
    قالت..انتي الي قتلتي ولادك؟

    ابتسمت  لها بابتسامة مستفزة وانا اهز راسي با الايجاب

    للكاتبة..حنان حسن

    قلت..ايوة انا الي قتلتهم وقولت لمنصور انك انتي الي خنقتيهم عشان يجي دلوقتي يقطعك حتت 

    ردت دلال بوقاحة متناهية لتستفذني 

    قالت . طيب وايه يعني منا كمان اشتركت مع منصور وقتلنا الراجل الي انتي افتكرتي انه اغتصبك ولبسناكي الليلة وفهمناكي انك انتي الي قتلتية

    للكاتبة..حنان حسن

    ومنصور كمان  واخد السكينة الي عليها بصمتك واعدامك هيبقي علي ايدي ان شاء الله

     رديت ..وانا يبدوا عليا الذهول 

    قلت..هو انتوا الي قتلتوا الراجل الي كان ميت جنبي علي السرير؟

    اخذت دلال  تضحك وهي شمتانه بصدمتي في منصور ....
    ثم...
    قالت.. قتلناه ..ايوه ولبسنهالك 

    قلت..طيب سعد جوزك وقتلتوه انتي ومنصور عشان كشف خيانتكم؟
     لكن ...
    الراجل الحرامي لية تقتلوة؟
    ومصلحتكم ايه في كده؟

    للكاتبة حنان حسن

    وقبل ان تجيب دلال علي سؤالي ..
    كان منصور يقف يستمع لشهادتها عليه
     واخذ يطبق بيده علي شعرها ويجذبها للداخل ليفتك بها
     حيث كان يحمل سكينا بيده .. 

    وهو يقول... ايوه انا الي هجاوبك علي السؤال ده 

    ..انا قتلت اخويا عشان الخاينة دي

     وهقتلها هي كمان دلوقتي وهدفنها جنبة في المطبخ

    للكاتبة..حنان حسن

    وف اللحظة دي ..
    ظهر رجال البوليس
     فجاءة ..
    حيث كانوا يسجلون كل ما حدث بالصوت والصورة

    فا اخذت دلال تصرخ وتستغيث وتحاول الدفاع عن نفسها فا قام منصور بطعنها  في قلبها 
    فاجاءة..

     قبل ان ينقذوها رجال المباحث من بين يدية

    فسقطت دلال قتيلة بين قدمية

    للكاتبة..حنان حسن

    وبسرعة قام رجال المباحث بالقبض علي منصور الذي اعترف بكل شيئ
    بالتفصيل..
    واقر بقتل اخوه وذلك المجرم الذي كان قد قام بايجارة ليغتصبني..

    واعترف ايضا بان دلال هي من قامت بمساعدتة وانني بريئة تماما من اي جريمة كان قد فعلها هو ودلال

    للكاتبة..حنان حسن

    طبعا انتوا هتسالوني دلوقتي..؟؟
    ايه الي جاب  البوليس في الوقت ده ومين الي اتصل بيه؟؟

    وطبعا عشان اشرحلكم ازاي البوليس وصل  في الوقت ده...
    فا لازم اعمل فلاش باك
    وارجع بالاحداث للخلف

    وتحديدا..

    ليلة ما شوفت الفيدوا الي كان في موبيل دلال ...

    واكتشفت ان منصور هو الي قتل ذلك المجرم 

    وتاكدت  باني بريئة

    ومعني اني بريئة يعني خلاص مفيش حاجة ممكن تمنعني او تخوفني من اني اذهب للبوليس وابلغ عن منصور ودلال..

    للكاتبة..حنان حسن

    .بس بصراحة قبل ما اذهب للبوليس في الليلة دي كان لازم اعمل حاجة مهمة..

    وهي..اني اتسلل لغرفة دلال واقوم بخطف خالد ابني في الليل..

    وبعدها ذهبت به لامي التي اخذتة  و سافرت  به للبلد بعض الوقت ليختفي خالد من الصورة شوية

    وكان لازم اخطف خالد لاكثر من سبب

    للكاتبة..حنان حسن

    اولا..لان دلال كانت قد بداءت تاخذ الولد لغرفتها وتستحوذ عليه دون الالتفات لتساؤلات الناس 

    مما يعني بانها قاربت علي الهروب بالولد والاختفاء للابد
     متبعة المثل الذي يقول(يارايح كتر من الفضايح) ومعدش في دماغها ان كان الناس تسال ابنها ازاي ومنين او لا

    للكاتبة..حنان حسن

    ثانيا..كان لازم اخطفة عشان العداء بين منصور ودلال يزيد ويتسع اكتر

    وخصوصا انها كانت بتتهمة هو بخطفة

    ثالثا..ان دلال لم تكن لتقبل بان تعطيني خالد طوعا حتة لو علمت بانني انا امة 

    وكان من الممكن ان تؤذية في حالة لو اكتشفت بانها ليست امة 
    كما فعلت بحسين ابنها 
    وهي كانت تعتقد بانني امة

    فكان يجب ان اخطف خالد

    للكاتبة..حنان حسن

    المهم..بعد ما خطفت خالد منها..
    ذهبت للبوليس وقمت بالابلاغ  عنهم
     وشرحت للبوليس كل شيئ بالتفصيل
     ما عادا شيئ (واحد)

     لم اخبر به البوليس وهو (قصة خالد)وذلك لكي لا اقع انا في قضية تزوير في اوراق رسمية لان خالد مقيد في الاوراق الرسمية باسم سعد شقيق منصور..

    وكمان بيني وبينكم لان خالد دلوقتي وهو بيحمل اسم سعد..وورث جميع الاموال الي كتبتها دلال باسم خالد 

    للكاتبة..حنان حسن

    المهم بعد ما بلغت البوليس قاموا بوضع خطة

    وكانت الخطة كا التالي

    اولا ان اذهب الي المنزل سريعا قبل ان يشعراحد بغيابي...
     واضع لاولادي مخدر باشراف طبيب تبع رجال البوليس حتي يناموا تماما لوقت كافي حتي الخروج بهم من المنزل

    كما اعطاني ايضا بعض الصبغات التي توضع علي الوجه  لتوحي بموت الاطفال
    للكاتبة..حنان حسن
    وكان كل ذلك مؤقتا  حتي يقوم رجال  المباحث بعملهم 

    وبالفعل فقد قاموا باخذهم وابعادهم عن البيت..

    ووضعوهم في بيت رعاية مؤقتا حتي اذهب  وارجع بهم بعد القبض علي منصور ودلال 

     لان كان في خطر عليهم من دلال 
     فكان من المؤكد بانها ستاذيهم  ردا علي خطف خالد منها

    للكاتبة..حنان حسن

    والسبب الثاني انهم ارادوا بان يتاكد منصور 
    بان دلال قد قتلت اولادة لكي يقع معها
     ويشهد عليها

    فا كان اول شيئ فكر فيه رجال المباحث
     هو ابعاد الاطفال عن المنزل بتلك الطريقة .. 
    ثم طلبوا مني ان احاول استفذاذ دلال واستدراج منصور لاخذ اعتراف مفصل منهم بارتكاب الجريمة...
    وبالمناسبة ..رجال البوليس هما من طلبوا مني ان اضع الهداية وزجاجة الخمرة في غرفة دلال
    وهم ايضا من ارسلوا رجل يتردد علي المنزل كثيرا وجعلوني انشر الخبر علي ان ذلك الرجل ياتي لمقابلة دلال ليستفز ذلك منصور ويشهد عليها

    للكاتبة..حنان حسن

    وبالفعل استطاع رجال البوليس...
     القبض علي منصور
     ومن المؤكد انه سيشنق 

    كما امروا باخراج الجثث المدفونة بالمطبخ وعرضها علي  الطب الشرعي...

    ودلوقتي بقي انا كدة استعدت حريتي وكرامتي تاني 
    ولميت عيالي كلهم في حضني ...
    واشتريت لهم بيت كبير بثمن ورشة منصور الي بعتها..

    للكاتبة حنان حسن

    ولقيت فلوس كتير كان منصور مخبيها وحارمني منها انا وعيالي ...
    وبفكر اعمل بيها مشروع عشان اصرف علي العيال واعيش عيشة كريمة وعيالي كلهم في حضني..

    وده العوض الي ربنا عوضني بيه عن سنين الشقا والذل والحرمان الي شوفتة في حياتي كلها 

    للكاتبة..حنان حسن

    وطبعا بعد كرم ربنا ليا بعدما نصرني علي من ظلمني ..تاكدت بانه مهما طال الظلم فهناك  يوم تترد فيه المظالم ويرجع الحق لاصحابة ..
    وبعد الرضا الذي قد  ملاء قلبي
    صليت صلاة شكر لربنا وانا بشكرة وبحمدة علي وقوفة جنبي وفضلة عليا...
    واخذت اردد دائما وابدا الحمد لله  ..الحمد لله ...الحمد لله

    كدة القصة خلصت ويارب تكون عجبت حضراتكم
    وعندي رجاء لجميع القراء
    من فضلك لا تحكم علي قصص ورواياتي قبل مشاهدة كلمة النهاية
    شكرا ليكم وبحبكم جميعا في الله
    لو الرواية عجبتك ضع تعليقا ليشجعني علي الاستمرار في سرد المزيد من القصص
    والي لقاء في رويات اخري 
    للكاتبة
    حنان حسن
    رواية أحاسيس ممنوعة الجزء السابع  للكاتبة/حنان حسن  بعدما..اتاكدت من الفيديوا الي شوفتة ... في موبيل دلال  بان زوجي هو الي قتل الراج...

    Mohamed Sadek

  • رواية أحاسيس ممنوعة الجزء السابع 

    للكاتبة/حنان حسن 


    بعدما..اتاكدت من الفيديوا الي شوفتة ...
    في موبيل دلال

     بان زوجي هو الي قتل الراجل المجرم ولست انا

    للكاتبة..حنان حسن

    واكتشفت ايضا بانني بريئة من القتل

    وان دلال كانت تعلم بكل شيئ
     وقد كان معها دليل برائتي من القتل

     وبالرغم من ذلك اخذت تساومني هي ومنصور علي جريمة لم ارتكبها..

    للكاتبة..حنان حسن

    كل ذلك جعلني اخذ عهدا علي نفسي بانني انتقم لنفسي ولكرامتي
     التي اهدروها باذلالي واحساس القهر الذي اجبرني علي الخضوع لرغباتهم..

    في تلك اللحظة قررت ان اخذ حقي منهم.....

    لكن للاسف لم الحق ان احقق ما اتمني

     فا كان واضح ان الدنيا بتيجي عليا معاهم ...

    لانني لم البث ان اصدم بتلك المفاجاءات التي رايتها في الفيديوا..

    للكاتبة..حنان حسن

    حتي تفاجاءات في الصباح بصوت دلال وهي تصرخ  مذعورة

     وكانت  تنادي علي ابني خالد..في قلق وهلع

    فا خرجت مسرعة لاري ماذا حدث لابني خالد؟...

    وعندما ذهبت لمكان صوت صراخها..

    وجدتها تبحث عن خالد في كل مكان وهي مثل المجنونة...

    للكاتبة..حنان حسن

    فسالتها وانا قلبي ينعصر
    قلت..في ايه ؟
    وفين الواد ؟

    نظرت الي دلال بغل وحقد وقامت لتنقض عليا ..
    وهي تتهمني انا ومنصور باننا من قمنا بخطف 
     طفلها  ....
    وهددتني انا ومنصور 

    قالت..واللهي لو طلع الي في دماغي صح لا اخليكم تندموا  انتي وهو طول عمركم

    للكاتبة..حنان حسن

    لم ترد  دلال علي سؤالي الذي كان يشغلني حينها وهو خالد ابني فين؟

     ولكن اجابتني حسنية سلفتي التانية

    قالت..دلال بتقول انها صحيت من النوم ملقتهوش..
    بالرغم من انها بحثت  في كل مكان ...

    في ذلك الوقت كان الشك في اختفاء خالد
     بيوجه اصابع الاتهام لاكثر من شخص واكتر من سبب

    اولا..ممكن منصور يكون خطف الولد عشان يحرق قلبها علي ابنها زي ما هي حرقت قلبه علي ضناه؟

    السبب الثاني..ممكن دلال تكون عرفت ان الولد مش ابنها فا قامت بقتلة وادعت بانه اختفي عشان تداري علي جريمتها؟

    للكاتبة..حنان حسن

    وفضلت مذهولة وانا بكلم نفسي وبسالها؟؟

    هو انا ايه وصلني لكده؟

    ايه الي صبرني علي منصور لغاية ما وصلت للدرجة دي 
    من الضعف وقلة الحيلة؟

    كل ده عشان بحبة وعايزه احتفظ بيه
    ؟ وكنت خايفة لا يطلقني ويروح لدلال ؟
    طيب مهو معاها اصلا وانا علي ذمته؟

    للكاتبة..حنان حسن

    واخذت استعرض حالي وما حدث لي كل الفترة السابقة 
    لغاية ما خالد اختفي وانا قلبي بيوجعني ..

    حتي استفقت علي صوت دلال وهي تتعارك مع احد بالخارج..
    وفتحت باب غرفتي لاري ما يحدث وتفاجات بدلال تمسك بمنصور..

    وتتهمني انا وهو  باننا من قمنا بخطف ابنها
     وانها ستقوم بالابلاغ عنا انا وهو..

    فقام منصور بضربها امام الجميع ضربا مبرحا جعلها تذرف دما..
    فا نظرت الية دلال متوعدة بانها ستجعلنا انا وهو ندفع الثمن غاليا

    للكاتبة..حنان حسن

    ساعتها عرفت ان كده النهاية قربت قربت..
    وجنان دلال ممكن ياخدنا لحبل المشنقة احنا الثلاثة 

    وولادي الاتنين الي لسه موجودين هيتيتموا من بعدي انا وابوهم ويتبهدلوا في الدنيا مثلي..

    للكاتبة..حنان حسن

    فا اخذت افكر طويلا حتي اهتديت الي قرار..

    و كان قراري .. كا قرار شمشون حينما يهد المعبد ويقول(عليا وعلي اعدائي) 

    فقد جعلني الاحساس بالظلم والرغبة في الانتقام 
    اقدم علي شيئ لم اكن اتخيل في حياتي ان اقدم علية ..

    فقد  اصابتني حينها رغبة محمومة في الانتقام 

    جعلتني اقدم علي تفكير مجنون
     لا يتخيلة اي عقل

    للكاتبة..حنان حسن

    فكنت كمن قرر ان يقوم بعملية انتحارية..

    وكان يعلم بانه سيموت ايضا وياخذ معه ضحايا اخرين ..
    في سبيل ان ينتقم 

    ففجر نفسة في اعدائة واحبابة معا ليذهب الجميع معه..
     لينتهي من ماساته

    فقد فكرت ..انه بما انهم قد ظلموني كل هذا الظلم..

    فا يجب ان اجعلهم ان يقعوا في بعضهما اكثر ..

    لدرجة ان يقضي احدهم علي الاخر 
    حتي لو هيكلفني ذلك اغلي شيئ عندي...

    للكاتبة..حنان حسن

    وطبعا انا اغلي شيئ عندي هما اطفالي الاتنين 
    المتبقين...
    واطفالي دول كده كده هيتعذبوا في الدنيا من بعدي انا وابوهم
     لما نتشنق..

    للكاتبة حنان حسن

    فقررت اني اريحهم من الدنيا واقتلهم..
    عشان ميتعذبوش لوحدهم من بعدي...
    وطبعا موتهم مش هيبقي ببلاش..
    لا ده هيبقي السبب الي هيخلي منصور يقتل دلال 

    وهقولكم عملت ايه؟

    فضلت..طول الليل افكر في الطريقة الي هنفذ بيها الانتقام..

    واخيرا اهتديت لفكرة قتل الاطفال..

    للكاتبة..حنان حسن

    ففي الصباح بعدما خرج ابوهم للورشة....
    قمت بوضع المخدة علي نفس كلا من الطفلين ..
    حتي صارا جثتين هامدتين..
    وقد تغير لون وجهيهما 

    بعدها ..اخذت  اصرخ واصوت واستغيث..حتي حضر جميع من بالبيت.. وجميع من بالشارع ايضا علي صراخي..

    وقد شاهدا الجميع  الطفلين علي تلك الحالة..

    وقاما بابلاغ البوليس الذي سرعان ما حضر ليعلن عن وفاة الطفلين مختنقين بفعل فاعل ..

    وامر الطبي الشرعي بنقل الطفلين للمشرحة لمعرفة سبب الوفاة...
    واخذ البوليس يحقق مع الجميع وكنت انا طبعا اخر من سيشكون بي..لانني امهم..

    للكاتبة..حنان حسن

    وبعدها رجع منصور من بره عندما سمع..الخبر 

    واوال ما دخل سالني وهو يبكي

    قال..العيال فين؟

    للكاتبة..حنان حسن

    قلت..ولادك في المشرحة يا منصور 

    اخذ يصرخ وهو يسال
    قال..ليه؟ولادي في المشرحة ليه؟

    قلت وانا ابكي بحرقة..

    لان البوليس لقاهم مخنوقين ..

    وطبعا مفيش حد ممكن يعمل كده غير دلال

     لانها كانت شاكة فينا انا وانت اننا قتلنا ابنها..

    رد  وهو غير مصدقا..
    قال..تشك فينا 
    بخطف ابنها ؟

    تقوم تقتل عيالي؟

    قلت وانا ابكي بحرقة

    دلال قتلت ولادك  زي ما سممت ابنك قبل كده
     وانت سكت ومتكلمتش 

    للكاتبة..حنان حسن

    ودلوقتي قتلت ولادك 
    الاتنين..
    وبردوا انت هتسكت ومش هتتكلم 
    وسالتة في سخرية
    قلت عارف ليه يا سيد الرجالة؟
    عشان انت لسه بتحبها 
    برغم علاقتها مع الراجل الجديد
     الي بيجي عندها كل ليلة

    نظر الي وقد بدت ملامح الجنان  والغضب تظهران علي حدقة عيناه التي اتسعت فجاءة 
    وسالني؟؟؟

    للكاتبة..حنان حسن

    قال..راجل مين؟

    قلت ساخرة..الراجل الي استبدلتة بيك وبقي بيدفي سريرها  اثناء خصامك انت وهي يا سيد الرجالة

    قال..انتي متاكدة من الكلام ده؟

    قلت..الحتة كلها شفتة وهو داخل  البيت كذا مره وكان شايل ومحمل لها

     حتة اسال حسنية سلفتي الي شافتة معاها وهما بيشربوا خمرة هما الاتنين.. 

    للكاتبة حنان حسن

    وفي تلك اللحظة لمحت الشرار يتطاير من عينية
     فا اردت ان  انفخ في النار لازيدها اشتعالا

    قلت..الست عايشة حياتها 
      وهي مستحمراكم كلكم يا رجالة البيت

    وليها حق تعمل ما بدالها  طبعا
     مهي عارفة اخرك 
    وعرفة كمان انك عاجز عن حماية سمعة اخوك الي مرمطتها في الارض
     بعدما قتلتة....

    للكاتبة حنان حسن

    وهي بتعمل كل ده عشان عارفة ومتاكدة انك مش هتعمل حاجة ..
    قال..انتي بتقولي ايه؟
    قلت..بقول الحقيقة والي حصل
    بامارة ما سممت ابنك قبل كده وانت معملتش حاجة..

    للكاتبة..حنان حسن

    وعشان كده جاءتها الجراءة دلوقتي وقتلت ولادك الاتنين....

    واخذت اصرخ وانا اقول
    انا عايزة حق ولادي يا منصور ..عايزة حق ولادي

    للكاتبة حنان حسن

    وبعد كل ذلك الشحن الذي قمت به في اذن منصور..

    وجدتة تركني وخرج ليذهب لغرفة دلال
     التي لم تكن بالغرفة حينها 

    وعندما دخل الي  غرفتها ..وجد اشياء كثيرة تدل علي اتهامي لها بخيانتة مع رجل اخر....

    كا  بعض الورود.. وعلب هدايا...
     ووجد ايضا زجاجة خمر بغرفتها 
    جعلتة يصدق بانها خائنة لا محالة 
    وجعل الدم يغلي بعروقة وشرر رغبة الانتقام تتطاير من عيناه

     مما جعلة كل ذلك يفعل شيئا لن تصدقوة......

    لو عايز توصل للجزء الاخير
    ضع عشر ملصقات..مع متابعة صفحتي الشخصية
    مع تحياتي
    الكاتبة..
    حنان حسن
    رواية أحاسيس ممنوعة الجزء السادس  للكاتبة/حنان حسن  بعد ما دلال قتلت  ابنها .. وهي فاكره ان الولد ابني انا.... وبعد ما امرها اتفضح ه...

    Mohamed Sadek

  • رواية أحاسيس ممنوعة الجزء السادس 

    للكاتبة/حنان حسن 


    بعد ما دلال قتلت 
    ابنها ..
    وهي فاكره ان الولد ابني انا....

    وبعد ما امرها اتفضح هي ومنصور زوجي 
    وكل الي في  البيت عرف بعلاقتهم الاثمة...

    للكاتبة..حنان حسن

    وبعد ما منصور 
    بدء يعتبرها عدوة له 
    نظرا لانها قد قتلت ابنة


    بدات انا اراقب دلال  ليل نهار من خلال غرفتها الملاصقة لغرفتي 
    وذلك  لان كان من المتوقع انها تسيب البيت وتمشي في اي لحظة

    وتاخد ابني معاها..
    لانها لغاية دلوقتي فاهمة
     ان خالد ابنها هي

    للكاتبة..حنان حسن

    وفضلت طول الوقت ده افكر ازاي اجيب ابني منها 

    من غير ما يبلغوا عني بسبب جريمة القتل ...

    واستمريت علي حيرتي وافكاري الي بتضارب بعضها دي لمدة طويلة

    لغاية ما عقلي كان هيقف عن التركيز ...

    للكاتبة..حنان حسن

    لكن عشان ربنا عالم اني مظلومة واتغدر بيا 

    وزوجي وعشيقتة قاموا بقهري.. واذلالي.. وكسرتي

     فااراد الله  ان ينور ليا بصيرتي ..

    ليدلني علي طريق
     الخلاص ..

    للكاتبة..حنان حسن

    فا اثناء ما كنت استعرض في ذاكرتي كل 
    ما حدث ..
    وكل الي حصل  مع زوجي وسلفتي من يوم ما اكتشفت خيانتهم لغاية النهاردة...

    لقيت دلال بتصرخ في الخارج..
    وهي تقف بخارج غرفتها ..نستشيط غضبا و
     وبتسال عن الموبيل بتاعها
     
    وبتتهم جميع من بالمنزل بانهم قد قاموا بسرقتة.. 

    وكانت دلال تبحث عن الموبيل كا المجنونة ولكنها لم تجده

    للكاتبة..حنان حسن

    افتكرت في اللحظة دي كلام منصور عن الفيديوا الي كان سجلة لدلال علي الموبيل بتاعة ..
    وهي بتقوم وحدها بدفن سعد زوجها ليكون دليل عليها بانها هي من قتلتة وحدها

    للكاتبة..حنان حسن


    وجه في دماغي اني اسرق الموبيل من منصور 
    عشان اقدر اخد  الفيديوا  ده واساوم بيه دلال 

    لاني لو قدرت اسرق الفيديوا ده هيبقي في ايدي دليل علي دلال بقتل زوجها 

    و اقدر ساعتها اساومها واخد ابني منها
     بعد ما اعرفها الحقيقة واخبرها
     بان خالد ابني انا
     وان الطفل الي مات هو ابنها هي..

    للكاتبة..حنان حسن

    وبالفعل..انتظرت حتي  راح منصور في النوم ..

    واخذت اتسلل لمكان الموبيل لاخذة دون ان يشعر بي ..

    ولكنني تفاجاءت بوجود موبيل دلال المسروق في حوزة منصور وكان يخفيه  معه ايضا..

    للكاتبة..حنان حسن

    وتاكدت حينها بان منصورهو من سرق الموبيل من دلال..
    وطبعا اكيد سرقة منصور لموبيل دلال  له سبب..

    للكاتبة..حنان حسن

    ففكرت بان اخذ الموبيلات بتاعتهم لاري لماذا سرق منصور الموبيل من دلال؟

    وبالفعل اخذت موبيل دلال وموبيل منصور  ودخلت بهم  للحمام 
    ومعي الموبيل الخاص بي ايضا
      لانقل عليه ذلك الفيديوا لدلال وهي تدفن سعد

    وطبعا انا كنت براقب منصور الفترة الي فاتت وهو بيفتح الموبيل بتاعة وعرفت كلمة السر الي بتفتح موبيلة...

    للكاتبة..حنان حسن

     اما عن موبيل دلال
      فكانت تفتحة بنمط معروف وقد لاحظتة قبل ذلك ..

    ووجدت  فضولي اخذني وبداءت بفتح موبايل دلال 

    لاعرف سبب الجنان الذي لحق بها بعد اختفاء الموبيل الخاص بها؟

    وبالفعل فتحت موبيل دلال ودخلت علي الفيديوهات 

    واخذت ابحث في الفيديوهات الخاصة بها

    لكن وانا ببحث في الفيديوهات ..
    استوقفني فيديوا شاهدت  فيه ذلك الرجل الذي كان قد اغتصبني وقومت انا بقتلة..

    فا قمت بسرعة بفتح ذلك الفيديوا 
    لاصدم بالمفاجاءت التي شاهدتها بذلك الفيديوا..
    وهي كا التالي

    لاكاتبة..حنان حسن

    بداية الفيديوا..كانت تصور  ظهور ذلك الرجل المجرم الذي اغتصبني من قبل وقمت بقتلة..
     وهو  يدخل من باب غرفتي...
     ويقف امام سريري ويقوم بايقاظي من النوم..

    للكاتبة..حنان حسن

     ويطلب مني ان اعاشرة 
    ولكنني اتوسل اليه واجثوا علي ركبتي لاقبل حذائة لان يتركني..

    ولكن الرجل يصر علي طلبة ويخرج سكينا حادا ويضعة علي رقبتي 
    ويخيرني ما بين ان اقبل بممارسة الزنا معه
     او يقتللني؟

    للكاتبة..حنان حسن

     وبعدها اقتربت عدسة الكاميرة  مني وانا اغمض عيني ...
    وكنت قد اخترت الموت 

    والكاميرا هنا اخذت
    تصورني
    اثناء ما كنت انا مغمضة العينان وانتظر الرجل لينفذ بي حكم الاعدام..

    للكاتبة..حنان حسن

    في تلك اللحظة ظهر ذلك الرجل المجرم 
     الذي يقف ممسكا بالسكين علي رقبتي بالكاميرة وهو يشاور بيدة ناحية الكاميرة 
    ويقول بالاشارة( لا)

    وتصور الكاميرا اشارة ذلك المجرم وكانت بالرفض لما يطلب منه ان يفعلة..

    وكان من يقوم بالتصوير يطلب منه ان يقوم باغتصابي رغما عني ولكن ذلك المجرم كان يعطي اشارة بيدة بالرفض دون اصدار اي صوت

    للكاتبة..حنان حسن

     وبعد تلك اللقطة للرجل بالاشارة بيدة بالرفض....

    يظهر في الصورة رجل اخر مع ذلك المجرم ..

    وعندما تحققت من ذلك الرجل الجديد بالفيدوا تفاجاءت بانه زوجي للاسف..

    وكان زوجي يمشي متسللا علي قدمة...
     لكي لااسمعة و لااشعر انا بوقع اقدامة او بوجوده معي في الغرفة ..

    مستغلا فرصة اغماضي عينايا من الخوف..

    للكاتبة..حنان حسن

    وفي تلك الاثناء ...
    قام زوجي بازاحة الرجل جانبا في صمت  ...
     واخذ من ذلك الرجل المتحرش ذلك السكين التي كانت معه
     وضربني بها علي راسي ضربة قوية 
    من الخلف اثناء ما كنت انا مغمضة العينان ..
    فقدت علي اثرها الوعي

    للكاتبة..حنان حسن

    وفهمت في تلك اللحظة..
    ان من قام بضربي من الخلف علي راسي هو زوجي ...
    وليس ذلك المجرم وقد اكتشفت الازهل من ذلك ...

    بعدما سمعت المحادثة التي دارت بينهما

    فا بعد ان تاكدوا بانني قد فقدت الوعي .. 

    للكاتبة..حنان حسن

    دار شجارا بين زوجي وذلك الرجل المجرم ..

    كان ذلك هو محتوي المحادثة....

    فقد اخذ  زوجي منصور  ينهر ذلك المجرم وهو ثائر..

    قال..يا حيوان عمال اشاورلك واقولك اغتصبها عشان اصوركم حتي لو هتغتصبها تحت تهديد السلاح...

    رد المجرم بعصبية

    قال..اغتصب مين يا عم الحاج؟
    دي واحدة مستبيعة ومكنش هاممها الموت ...
    ..كنت عايزني اغتصبها عشان كانت تصرخ وتلم عليا الدنيا؟

    قال..يا عم اتنيل علي منظرك ده والي يشوفك يقول ...سفاح كرموز وخطر .. وانت في الحقيقة جبان وطري وبتخاف من خيالك 

    للكاتبة..حنان حسن

    رد المجرم بعدما استفذة زوجي بتلك السخرية

    قال..لا يا معلم انا مش جبان بس انا مردتش انفذ الي اتفقنا عليه لاني اكتشفت انك كذاب..

    رد منصور زوجي متسائلا بعصبية بالغة
    قال..انا كذاب؟؟؟

    رد ذلك الرجل المجرم مؤكدا

    قال..ايوه كداب ..لانك فهمتني ان مراتك شمال..
    وفهمتني كمان 
    انك مش عارف تلمها من بيوت الدعارة الي فضحاك فيها..
    وقولتلي.. انك عايز تمسك عليها دليل بالفيديوا الي كنت عايز تصورني معاها فيه 
    عشان لما تطلقها لا تقولك هات  ابيض ولا اسود

    لكن الحقيقة انك انت الي طلعت وسخ 
    لان مراتك شريفة بدليل اني حطيت علي رقبتها السكينة وخيرتها 
    مراتك اختارت الموت ولا تفعل الحرام.. ومفيش واحده شمال هتختار الموت علي حاجة هي متعودة عليها
    ثم نظر ذلك المجرم لزوجي متسائلا
    عرفت دلوقتي  مين الي جبان واريال..... يسطا؟

    للكاتبة..حنان حسن

    وقبل ان يكمل ذلك الرجل المجرم توبيخة  لزوجي 

    قام زوجي بخداعة واوهمة بانه قد انهي العملية ...

    وطلب منه ان يغادر..

    وعدما اعطي له الرجل ظهرة باغتة زوجي من الخلف
     واخذ يلف سلك الشاحن علي رقبتة وهو حاكم قبضتة عليه حتي لفظ الرجل انفاسة الاخيرة..

    للكاتبة..حنان حسن

    وعندما تاكد زوجي بانه قد فارق الحياة 
    اخذ يتحدث لشخصا اخر بنفس الحجرة وهو
     يقول..
    انا هنيمة جنبها وهقلعها هدومها وهصورهم مع بعض عشان تبان علي ان كان في بينهم علاقة...

    واخذت الكاميرا تصور زوجي وهو يصورني وانا نائمة بجوار ذلك الرجل ونحن عرايا.. 

    للكاتبة..حنان حسن

    وفي تلك الاثناء ...كنت انا بداءت ان اتحرك ..

    فا انزعج زوجي وخشي ان اصحوا واراه  هو من معه ..

    فا اشار لمن كان يقوم بالتصوير 
    ليخرجا سريعا من الغرفة قبل ان افيق انا

     تاركين ذلك الرجل بالسرير معي
    وانتهي تصوير الفيديوا عند خروج زوجي من الغرفة

    اغلقت الموبيل وانا غير مصدقة ما شاهدتة بذلك الفيديوا

    للكاتبة..حنان حسن

    وبدات اركز في الي شوفتة في الفيديوا وانا بسال نفسي

    قلت.. يعني منصور زوجي هو هو الي كان جايب الراجل عشان يغنصبني ؟

    واخذت اسال نفسي مره اخري..
    واقول ..طيب ازاي منصور قدر  يقبل علي رجولتة وكرامتة انه ياتي برجل ليغتصب زوجتة؟

    ثم عاودت السؤال لنفسي
    قلت يعني انا لما قمت ووجدت ذلك الرجل بجانبي وقتلتة كان الراجل ميت اصلا؟

    معني كده اني بريئة من جريمة القتل ؟..
    ومنصور كان بيساومني وبيذلني باالابلاغ عني بجريمة انا معملتهاش اصلا؟

    للكاتبة..حنان حسن

     في نفس الوقت الي كان دليل برأئتي مع دلال كل الوقت ده؟

    وفهمت ساعتها كمان ان دلال هي الي كانت بتصور لكن كانت خافيه نفسها 

    وكانت ماسكة الفيديوا ده علي منصور  عشان كده هو مكنش قادر يبلغ عنها بقتل ابنة؟

    وفهمت دلوقتي بردوا ليه هو سرق منها الموبيل؟

    واكتشفت الي اهم من كل ده وهو ..
    اد ايه انا كنت غبية وعبيطة وبصدقة واقول جوزي وابو ولادي

    للكاتبة..حنان  حسن

    واخذت اؤنب في نفسي لاكتشافي  بانني كم كنت ساذجة وبلهاء وحمارة كبيرة.....

    ولكن اخذت عهد علي نفسي .. بان اثبتلهم العكس وانني لست تلك الغبية التي كانوا يستغلونها هو وعشيقتة....

    واخذت ارسل جميع الفيديوهات التي سامسكها عليهم لهاتفي عن طريق البلوتوث 

    للكاتبة..حنان حسن

    وخرجت لاعيد الموبيلات لمكانها..
    لكي لا يكتشف منصور بانني قد نسختها عندي في موبيلي 

    وعقدت العزم علي ان استرد منها ابني مهما كان الثمن..

    ولكن الزمن لم يمهلني لفعل ذلك

    فقد استيقظت في الصباح علي صوت دلال وهي تصرخ.. وتبكي وهي تردد خالد ..خالد....خالد
    فخرجت لاري ماذا حدث لخالد.....


    لو عايز تعرف ايه الي حصل لخالد..اقصد لو عايز تعرف باقي احداث القصة ضع عشر ملصقات مع متابعة صفحتي الشخصية
    مع تحياتي
    الكاتبة
    حنان حسن
    رواية أحاسيس ممنوعة الجزء الخامس  للكاتبة/حنان حسن  بعد ما طلبت من دلال انها تصبر عشان اعمل لابنها  رضعة من اللبن الصناعي ورفضت بحجة...

    Mohamed Sadek

  • رواية أحاسيس ممنوعة الجزء الخامس 

    للكاتبة/حنان حسن 


    بعد ما طلبت من دلال انها تصبر عشان اعمل لابنها  رضعة من اللبن الصناعي ورفضت بحجة ان اللبن بيعمل لابنها مغص وتركتني وخرجت ..

    تاكدت حينها بان دلال قد وضعت شيئا باللبن
     لانني شاهدت الولد وهو يموت بين يدي
     وعلمت حينها بان دلال قد قامت بدس شيئا ما في علبة اللبن اثناء غيابي 

    ادت لموت الطفل الذي لا حول له ولا قوة 
    وذلك لتنفس عن غضبها حينما علمت بان منصور قد استغلها من اجل المال فقط

    للكاتبة..حنان حسن

     وساعتها ذهبت لغرفة دلال لابحث عنها كا المجنونة..

    وتصادفت بها عائدة من الخارج ومعها خالد الصغير..

    وعندما تصادف وجهي بوجهها 
    وجدتها تهرب من مواجهتي كا من يهرب من جريمتة 

    للكاتبة..حنان حسن

    وسالتها؟؟
    قلت..انتي الي سممتي الواد صح؟

    نظرت الي بكل غل وحقد  واجابت ببجاحة منقطعة النظير

    قالت...ايوه انا

    قلت..حرام عليكي يا ظالمة عملك ايه الطفل الي ملوش اي ذنب ده؟؟

    انتي  ايه الجبروت الي انتي فيه ده ؟

    للكاتبة..حنان حسن

    انتي مش عاملة حسابك انك هيجي يوم وتقفي ادام ربنا وتتحاسبي علي الفجر والزنا والقتل والسرقة وكل الي انتي بتعملية؟

    يا مجرمة دا انتي مفيش ذنب معملتيهوش؟

    للكاتبة حنان حسن

    قالت ..لا والله ؟

    وانتي بقي يا ست الشريفة الي جايه بتلومي عليا ؟

    ده علي اساس انك معملتيش حاجة وسخة خالص؟

    قلت..انا مهما عملت من ذنوب مش هاجي فيكي نقطة في بحر

    ده الشيطان نفسة ياشيخة ميجرؤش علي قتل طفل ملوش ذنب

    للكاتبة..حنان حسن

    نظرت الي بابتسامة صفراء وهي تحذرني

    قالت..عشان تعرفي تروحي تقولي لحماتي واهل البيت كلهم علي علاقتي بمنصور كويس؟

    قلت..والطفل ذنبة ايه؟

    قالت.. مش هو العيل الي كان منصور بيحبة اكتر من كل العيال؟

     اهو راح عشان يعرف بعد كده يحب كل عيالة زي بعض
     وتركتني وذهبت لتطعم ابنها

    وبعد ما تركتني دلال ومشيت 

    للكاتبة..حنان حسن

    وقفت وحدي  مذهولة
    لا اعرف ان كنت اضحك ام ابكي؟

     فتلك الغبية قد قامت بقتل ابنها 

    نعم..فمن قتل بالسم هو ابن دلال وليس ابني..وهفهمكم الي حصل

    بس لازم عشان تفهموا الي حصل..
    ترجعوا معايا لساعة ما كنا بنولد انا ودلال في المستشفي
     وانا ولدت الاول 
    وكانت دلال في البنج 

    والولد ابنها كان جعان ...

    انا طلبت الولدين عشان ارضعهم
     وكان في ايد كل ولد اسورة
    عليها رقم هو نفس الرقم الي في ايد امه..

    وقمت انا بتبديل الارقام وجعلت رقم ابنها معي انا لتعتقد دلال بان خالد هو ولدها هي وان حسين ابني انا

     والحقيقة هي ان حسين الي هي قتلتة ابنها هي وخالد الي معاها هو ابني انا...

    للكاتبة..حنان حسن

    وطبعا منصور قام بقيد ابني في سجل المواليد باسم سعد وبكده ابني انا سيرث من سعد امواله كلها

    وكتب ابن دلال باسمة هو

    وطبعا انا عملت كده 
    عشان اضمن ان ابني يعيش عيشة مرتاحة 
    ودلال تكتب باسمة اموالها كلها 

    ده غير ان منصور هيكون اتورط في جريمة تزوير وساعتها كنت هساوم منصور بالولد مقابل السكينة الي عليها بصماتي..

    للكاتبة حنان حسن

    وكنت عارفة انه هيديهالي مقابل ابنه لانه طمعان في اموال اخوه
     لكن مكنتش اعرف ان ابنه هيموت بايد امه ..
    وكنت واقفة حزينة علي الولد الصغير الي ملوش ذنب
     وبتخيلها دلوقتي لما تعرف الحقيقة وانها قتلت ابنها ممكن يحصلها ايه؟

    للكاتبة حنان حسن

    المهم بدات افكر دلوقتي اخد منها ابني ازاي؟؟؟

    وخصوصا ان دلال بدات تفكر ان تترك  البيت..

    نظرا .لان الجميع عرف  علاقتها بزوجي وسلفها في نفس الوقت ...

    ده غير ان علاقتها بزوجي بداءت تسؤ للغاية

    لانه قد تاكد بانها هي من قتلت ابنه

    للكاتبة..حنان حسن

    فا كان يجب ان اضع خطة ..بحيث 
    1-اجيب ابني من دلال 2-واخلص من تهديد منصور ليا بالابلاغ عن قتلي للرجل الي مدفون في المطبخ

    3-وازج بدلال ومنصور في السجن لياخذوا عقابهم 

    4-اخرج انا من كل هذا الجو المحموم بدون خسائر واولادي في حضني سالمين

    5-اتفادي اي عقاب جنائي 
    او الحبس من قبل الشرطة

    للكاتبة..حنان حسن

    ..وجلست مع نفسي عشان اشوف هعملها ازاي دي؟

    وفضلت يومين وانا في غرفتي ومنعزلة عن الجميع وانا اراقب دلال 
    ليل نهار
     خشية ان تاخذ ابني وتترك البيت
     وخصوصا انها بدت بانها ترتب لذلك بعد فضيحتها امام الجميع 
    وعلاقتها التي انتهت تقريبا مع منصور
     بسبب قتلها لابنه ولولا ما بينهم من جرائم لكان قد قام ب ابلاغ عنها

    للكاتبة..حنان حسن

    وكان الجميع يرونني في غرفتي ويعتقدون بانني حزينة علي ابني الذي فقدتة ..
    ولكنهم لا يعلمون بانني افكر ليل نهار للنيل من منصور ودلال ..لاخذ طفلي من دلال

    للكاتبة حنان حسن

    والمشكلة اني في الاول مكنتش عارفه اوصل للي في دماغي ازاي؟

    لغاية ما جه يوم 
    عرفت عن طريق الصدفة سر خطير

    للكاتبة..حنان حسن

    والسر ده كان بداية النهاية لمنصور ودلال 
    والحل لاستعادة ابني والحل لمشاكلي  كلها

    عارفين ايه هو السر ده؟

    لو عايز تعرف باقي احداث القصة..ضع عشر ملصقات مع متابعة صفحتي الشخصية
    مع تحياتي 
    الكاتبة..
    حنان حسن

    المتابعون

    مواضيع مميزة

    • الإشعارات
    • من نحن

    • اتصل بنا

    • ×

    ادخل الاسم (إختيارى)

    ادخل البريد الإلكترونى (مطلوب)

    ادخل الرسالة (مطلوب)