Moulai Amine # # # #

تابعنا على :

f tw +G yt vk

Moulai Amine




موجة
My E-mail : 3rb20.com@gmail.com
My Phone No. : +201000198312
My Website : https://www.orex.club

رواية رغبة شرسة - الجزء الرابع

Mohamed Sadek

مشرف

المزيد

ليست هناك تعليقات

تم النشر فى قسم

تم النشر منذ

تحميل ...


رواية رغبة شرسة الجزء الرابع

للكاتبة/حنان حسن


بعد ما وصلتني الرسالة من تلك الفتاة المجهولة..التي تفيد بان زياد قد قام باغتصابها ورفض ان يتزوجها 

وتضمنت الرسالة ايضا انها بتحذرني ان زياد قاتل ومغتصب

اخذت الرسالة للضابط ..الذي قال بان تلك المعلومات قديمة بالنسبة لرجال المباحث

وانه بالرغم من كل تلك المعلومات الا انه متشكك في امرها بان تكون معلومات مفتعلة وغير حقيقية

للكاتبة..حنان حسن

وكان في راس الظابط  شيئ ما.. تجاه مسالة اختطاف 
ابني وليد..

ووجدتة يسالني
قال..ممكن  تعرفيني كل المعلومات الي تعرفيها عن ازواجك السابقين ؟

للكاتبة..حنان حسن

قلت حاضر بس دول ايه دخلهم في خطف وليد ابني؟

ولكن الضابط لم يجيب عن سؤالي للاسف ولكنه سالني

قال..ممكن اعرف انتي ليه متصلتيش بوالد وليد لغاية دلوقتي؟ عشان يشاركك في البحث عن ابنه؟

للكاتبة..حنان حسن

قلت.. انا لو عرفت احمد والد وليد ان ابنه ..تاه مني ممكن يتهمني بالاهمال وياخد ابني مني

وبعدين انا عندي امل وقلبي بيقولي اني هلاقي ابني باذن الله

نظر الظابط الي وهو يفكر ثم سالني مره اخري
قال..هو سبق قبل كده ان طليقك طلب ياخد ابنه وانتي رفضتي؟

قلت..في اول جوازنا اه بس رجعنا بعد كده واتفاهمنا علي انه يسيبه معايا

للكاتبة..حنان حسن

اخذ الظابط يستمع لكلامي وهو يفكر مره اخري وبداء يسالني مره اخري
قال..في سؤال شخصي مهم ولازم تجاوبي عليه
قلت..اتفضل

قال..مدام سالي..ممكن تقوليلي علاقتك الخاصة بزياد جوزك كانت عاملة ازاي؟

قلت..مش فاهة حضرتك تقصد ايه بعلاقتي الخاصة انا وزياد؟

قال..اقصد العلاقة الجنسية

قلت..بصراحة مكنش فيه اي علاقة جنسية

قال..ممكن اعرف السبب؟

بصراحة.. اسالة الظابط احرجتني ودايقتني لكن اجبته

قلت.. زياد اول يوم اتجوزنا فيه قالي انه اتعرض لعقده نفسية وهو صغير اثرت علي قدرتة الجنسية..

بس هو قالي ان الدكتور النفسي بتاعة قاله انها مسالة وقت وهيبقي  كويس

ثم نظرت للظابط وانا استفهم عن سبب ذلك السؤال
قلت..معلش ممكن اعرف ايه اهمية علاقتي الزوجية بزياد ؟وايه علاقتها بخطف وليد ابني؟

ولما سالتة عما يقصدة

رد قائلا.. ان الطبي الشرعي
قد كشف عن مفاجاءة لم يكن احد يتوقعها

 وهي..ان اثناء تشريح جثة زياد .. وجدوا بان زياد به عيب خلقي ...لا يمكنة من اقامة اي علاقة جنسية .. وليس ذلك فقط بل ان ذلك العيب يجعل  الامر مستحيلا 

قلت..معني كده ان افتراضية ان زياد خطف وليد عشان يغتصبة اصبحت مستبعدة؟

قال..بالظبط كدة

قلت..امال ازاي  البواب والجيران في عمارة زياد قالوا انه كان معروف عنة انه بيغتصب اطفال؟

للكاتبة..حنان حسن

رد الظابط مؤكدا لما خطر ببالي
قال.. ده مش الجيران والبواب فقط...ده في كمان تلك المراة التي احدثت فضيحة بالعمارة لزياد..وغير الرسالة الي لسه وصلالك علي موبيلك من شوية  وشوية حاجات كده كلها بتقول حاجة واحدة وبتوصل رسالة واحده بس

للكاتبة..حنان حسن

قلت.. رسالة ايه؟ و بتوصل ايه؟
قال..بتوصل ..ان الي  قام بخطف وليد ..قتل زياد وكان بيجتهد عشان يلصق التهمة بزياد عشان يبعد التهمة عن نفسة

للكاتبة..حنان حسن

قلت..معني كلام حضرتك ده ان زياد برئ من خطف وليد؟

قال..ايوه

قلت..بس زياد جة ورانا المصيف فعلا ..بدليل انكم لقيتوه مقتول هنا معانا في نفس البلد

قال..ده صحيح بس كونة يتقتل هنا معاكم في نفس المصيف مش معناه انه هو الي خطف وليد

قلت..تقصد حضرتك ان الي خطف وليد حد في المصيف معانا هنا..ووليد ممكن يكون موجود قريب من هنا؟

للكاتبة..حنان حسن

قال..لا وليد مش هنا للاسف وممكن ميكونش في مصر كلها

قلت ..وحضرتك عرفت المعلومة دي ازي؟

قال..في حاجتين حصلوا بيؤكدوا ان وليد مش البلد كلها

قلت وانا قلبي يعتصر..ايه هما الحاجتين؟

قال..بعد البلاغ الي اتقدملنا مباشرة ..كثفنا البحث عن وليد علي اوسع نطاق 

وبجميع الوسائل وكان من اهم الوسائل دي هي وسيلة الكلاب البوليسية..الي شممناها الملابس الخاصة بوليد وسيبناها تتبع اثر الرائحة.. وفعلا استمرت الكلاب في السير وتتبع الرائحة لمسافة صغيرة وتوقفت عن السيربعد مسافة قصيرة

للكاتبة..حنان حسن

قلت..وده معناه ايه؟

قال..معناه ان الي استدرج وليد ..انتظرة بالقرب من الشالية وبمجرد ما وليد وصله اخده في سيارة ومشي عشان كده الكلاب فقدت رائحة وليد بعد مسافة صغيرة

قلت..امال ليه حضرتك قولت ان وليد ممكن ميكونش في مصر كلها؟

قال..احنا نشرنا صور وليد علي كل منافذ الخروج من البلد

وجالنا اشارة من مطار القاهرة بان مضيفة من المضيفات قالت انها كانت شافت طفل اثناء رحلة الطيران بتاعها مسافر مع ابوه في الطيارة..

وقالت المضيفة بان ملامح الطفل الي كان في الطيارة كانت بتشبة  وليد بدرجة كبيره 

للكاتبة..حنان حسن

وان كان فيه اختلاف في لون الشعر ..لان وليد شعره اسود لكن الولد كان اشقر وشعرة اصفر
لكن للاسف المضيفة قالت
الكلام ده بعد ما الطفل سافرفعلا ..
 لانها لم تري الصورة والتنوية بغيابة الا بعد عودتها من الرحلة

ولما راجعنا اسماء الركاب علي الرحلة دي واسماء الاطفال مكنش اسم وليد فيهم..
فا توقعنا ان يكون الي خطف وليد..يكون غير من شكل وليد وقام بصبغ شعرة وسافر بباسور مزور واضاف وليد علي البسبور علي انه ابنه لكن تحت اسم مزور ايضا
للكاتبة..حنان حسن

قلت.. وليد اتخطف وسافروا بيه بره البلد؟

افهم من كده ان ابني ضاع؟

قال..يا مدام سالي احنا بنحط كل الاحتمالات 
وبنمشي وراء كل التوقعات..

للكاتبة..حنان حسن

وانا بقول انه احتمال مش مؤكد..لكن الي بيخليني اسالك اننا اكتشفنا حاجة غريبة في قصة الطفل الي في الطيارة وكانت ..صدفة غريبة  
قلت..ايه هي الصدفة دي؟
قال..اكتشفنا ان الولد شبية وليد كان علي نفس الطيارة الي كانت بقيادة كابتن طيار احمد مندور و(الد ابنك وليد)

قلت..حضرتك تقصد ان احمد ابوه هو الي وراء خطفة؟

قال..يا مدام سالي انتي بعد ما حكيتي عن ازواجك ومشاكلك معاهم لازم افترض اتهامهم جميعا لغاية ما تثبت برائتهم

للكاتبة..حنان حسن

قلت.. لما انتوا شاكين في والد وليد لماذا لم تحققوا معه حتي الان ؟؟

قال..الطيار احمد والد وليد مسافر في رحلة تبع شغلة ولن  يعود حتي الاسبوع القادم .. عشان كده احنا في انتظار وصولة

للكاتبة..حنان حسن


قال الظابط مهدئا من روعي بعد كل هذه المعلومات

ادعي ربنا يا مدام سالي ان ابوه هو الي يكون واخده ..لان ساعتها مش هيكون في خطر علي ابنك

قلت..ياريت يكون ابوه هو الي اخده والله ما هقول حاجة 
ولن اوجه له اي ادانه بس اطمن علي ابني

للكاتبة..حنان حسن

رد الظابط 
قال..اطمني يا مدام سالي ان شاء الله خير

لكن عشان نوصل لابنك في اسرع وقت ..لازم تسمعي الي هقولك عليه

قلت..اتفضل

قال..دلوقتي انتي ابنك مخطوف واحنا لغاية دلوقتي مش عارفين هو فين ولا ومع مين ..

يعني لازم نكون حذرين جدا.. وياريت اي معلومة بتسمعيها مني هنا ..متقوليهاش لاي حد بره المكتب ده

قلت..حاضر



وبعد ان استاذنت وخرجت من عند الظابط ..
شعرت ببعض الطمانينة من كلام الظابط عن احتمالية ان وليد يكون في ايد ابوه 

ولقيتني الامل رجعلي تاني وفضلت ادعوا الله ان يحمي لي ابني واستودعته الله الذي لا تضيع ودائعة

للكاتبة..حنان حسن

وكنت ماشية في الشارع ادعوا واحدث نفسي وانا ارتدي التررنج  وهو عبارة عن بيجامة للبيت وبالرغم من ذلك لم اكن اكترث لنظرات الناس فلم اكن افكر سوي بوليد ابني ومصيرة


ولكن قبل ان اصل للشالية..وانا ماشية سرحانة..
لقيت في  طفل صغير وقف امامي ليقفل عليا الطريق..

وكان ذلك الطفل في سن المراهقة..

للكاتبة..حنان حسن

وتقدم مني وسالني
قال..هو انتي ام الطفل المخطوف؟

قلت..ايوه يا حبيبي انت تعرفة؟

قال..انا معرفش الطفل لكن اعرف الي شاف الطفل وهو بيتخطف..

قلت متلهفة..مين الي شافة وهو بيتخطف؟
قال..الحاجة زينب  صاحبة الكشك الي بيبيع الجرايد الي هناك ده..ودي الي شافت كل حاجة
...واشار بيده لمسافة بعيدة..
قلت..ايه عرفك انها شافت الي خطفة
قال..هي حكت لي امبارح كل الي شافتة بالظبط 
وقالتلي كمان مواصفات الي خطفة

وكنت اريد ان اسال ذلك الطفل مزيدا من الاسالة ولكنة تركني متعجلا ليتسابق مع اقرانه بالعجل

للكاتبة..حنان حسن

فحاولت ان اتصل بالظابط لاخبره

لكن الموبيل كان قد فصل شحن 

ومن اجل ذلك لم استطيع الاتصال بنيفين لتاتي وتوصلني للمنزل

 مما اضطرني الي ارجع مشيا علي الاقدام..

ولما لقيت نفسي قد اقتربت للشاليه..قلت في نفسي ساتصل بالظابط من التليفون الارضي بالشالية

للكاتبة..حنان حسن

وعندما وصلت للشالية..
دخلت علي المطبخ مباشرة لاتناول بعض الطعام لاستطيع ان اقوي علي البحث عن ابني..

وبمجرد فتحت الثلاجة لاتناول بعض اللبن 

..سمعت صوت صراخ بالخارج... واخذ الصراخ يزداد ويزداد ..فخرجت بسرعة لاري ماذا حدث..وعندما خرجت وجدت كارثة .......
لو عايز تعرف باقي احداث القصة ضع عشر ملصقات مع متابعة صفحتي الشخصية
مع تحياتي
الكاتبة
حنان حسن

مشاركة الموضوع

انسخ كود الشكل الذى تريده وضعه فى تعليق
اذا كنت لا تملك حساب على بلوجر قم بإختيار التعليق باسم " مجهول "
تعليقات بلوجر
تعليقات الفيس بوك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

المتابعون

مواضيع مميزة

  • الإشعارات
  • من نحن

  • اتصل بنا

  • ×

ادخل الاسم (إختيارى)

ادخل البريد الإلكترونى (مطلوب)

ادخل الرسالة (مطلوب)